Η Άγκυρα δεν κάνει τίποτα στην τύχη. Η ιστορία το έχει αποδείξει. Οι παραβιάσεις,οι υπερπτήσεις,κάθε πρόκλησή της έχει ένα στόχο. Το 199...
Η Άγκυρα δεν κάνει τίποτα στην τύχη. Η ιστορία το έχει αποδείξει. Οι παραβιάσεις,οι υπερπτήσεις,κάθε πρόκλησή της έχει ένα στόχο. Το 1996 έστησε ολόκληρο επεισόδιο και καταλήξαμε στην “θεωρία των γκρίζων ζωνών”.
Ο τουρκικός πύργος ελέγχου κάλεσε τους πιλότους του ελικοπτέρου CH-47D Chinook στο οποίο επέβαινε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, να απομακρυνθούν από τον «τουρκικό εναέριο χώρο», ενώ το ελικόπτερο πετούσε μεταξύ Στρογγύλης και Ρω, σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά την Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2014.
«So what?», θα μπορούσε να αναρωτηθεί κανείς.
Η τουρκική πρόκληση (ή καλύτερα «μπλόφα») ήταν τόσο κενή περιεχομένου που όπως ήταν αναμενόμενο και φυσικό αγνοήθηκε από τους πιλότους του Chinook που μετέφερε τον υπουργό Εθνικής Άμυνας και το οποίο συνέχισε την πορεία του πετώντας μεταξύ των νησιών του ελληνικού αρχιπελάγους της Μεγίστης. Ακόμα και να μην ήταν βέβαια, τον λόγο θα αναλάμβαναν ελληνικά μαχητικά που παρακολουθούσαν πανέτοιμα την κατάσταση.
Αν η Άγκυρα είχε «γερά» χαρτιά να στηρίξει τις αιτιάσεις της και το κυριότερο, το νεύρο (βλ. κότσια) δεν θα έπρεπε να ακολουθήσει τις προβλεπόμενες διαδικασίες για κάθε αεροπορικό ίχνος που δεν συμμορφώνεται με τις εντολές του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας;
Φυσικά, η απάντηση είναι θετική, αν και προφανώς (θα ήταν τραγικά αφελές να θεωρούν κάποιοι το αντίθετο) η παρουσία ελληνικών εναέριων «μαντρόσκυλων» στην ευρύτερη εναέρια περιοχή θα έκοβε τον τουρκικό βήχα προτού καν αυτός εκδηλωθεί.
Αν στο τελευταίο περιστατικό, προστεθεί και αυτό με το αεροσκάφος της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας που πρόσφατα είχε αποκαλύψει ο ίδιος ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, και οι (χωρίς έμπρακτο αποτέλεσμα) πλόες τουρκικών μονάδων επιφανείας, είναι προφανές ότι η Άγκυρα συστηματικά, με «φθηνές» μπλόφες, επιδιώκει να δημιουργήσει εντυπώσεις και να εξασκήσει πίεση στην ελληνική πλευρά, πέραν της πάγιας καταγραφής – κοινοποίησης των διεκδικήσεών της σε όλο το μήκος των θαλασσίων συνόρων με την Ελλάδα.
Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι η ελληνική πλευρά θα πρέπει να αγνοήσει τα ανωτέρω περιστατικά ή να υποβαθμίσει τη σημασία τους.
Το αντίθετο μάλιστα.
Θα πρέπει να είναι απόλυτα προετοιμασμένη, γιατί είναι σφόδρα πιθανό τους επόμενους μήνες η Άγκυρα να συνεχίσει και ίσως να εντείνει περαιτέρω την ίδια πρακτική. Για παράδειγμα, θα πρέπει να εκπλαγούμε αν το «Barbaros» αρχίσει να «κόβει βόλτες» σε μία κρίσιμη περιοχή, για παράδειγμα δυτικά του Καστελορίζου, ή ακόμα και σε άλλες περιοχές ενδιαφέροντος του Αιγαίου;
Όμως το ερώτημα στο οποίο θα έπρεπε να έχουν ήδη απαντήσει οι υπερφίαλοι νεο-Οθωμανοί, είναι πόσο έτοιμοι αισθάνονται οι «εντυπώσεις» να κλιμακωθούν σε επεισόδιο και κρίση;
Γιατί θα πρέπει να γνωρίζουν, ότι όταν καπνίζεις αρειμανίως, ωσάν ανεγκέφαλος, σε αποθήκη καυσίμων, είναι βέβαιο ότι η έκρηξη που θα γίνει δεν πρόκειται να σε αφήσει απρόσβλητο. Περισσότερα περιττεύουν.
Τι σημαίνει η παρενόχληση του ελικοπτέρου του ΥΕΘΑ στο Καστελόριζο από την Τουρκία
Πέρα από κάθε λογική και χωρίς καμία επαφή με οποιαδήποτε έννοια νομιμότητας η Τουρκία διευρύνει την θεωρία των γκρίζων ζωνών που έφερε στο προσκήνιο με την κρίση των Ιμίων. Ήταν γνωστό και αναμενόμενο ότι η θεωρία αυτή δεν θα παρέμενε στις ακατοίκητες βραχονησίδες. Ήρθε η ώρα να κάνει πράξη την θεωρία στο Κατελόριζο.
Από το 1974 το ‘χουμε …δει το έργο πολλές φορές . Η Τουρκία δεν κάνει τίποτα τυχαία. Καμία υπέρπτησή της δεν γίνεται “κατά λάθος” όπως συχνά θέλουν κάποιοι να πιστεύουν στην Αθήνα. Κάθε κίνηση έχει ένα στόχο. Και το “παραμύθι” που έχει ξεκινήσει χρόνια πολλά αλλά τους τελευταίους μήνες εντείνεται στο Καστελόριζο, δεν είναι τυχαίο. Οι “προειδοποιήσεις” των τουρκικών ραντάρ σε αεροσκάφη και ελικόπτερα περί “πτήσεως στον τουρκικό εναέριο χώρο” λειτουργούν σιγά,σιγά …εθιστικά. Θα το συνηθίσουμε κι αυτό;
Ο Νταβούτογλου μας το ΄χει πει με τον πιο καθαρό τρόπο, ως ΥΠΕΞ. Κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στην Αθήνα και σε συνέντευξή του στο ΒΗΜΑ είπε ότι το Καστελόριζο “ανήκει στην Μεσόγειο”. Η ΑΟΖ του βέβαια θέλει να περάσει στην Τουρκία.
Όλα αυτά με την εκνευριστική πλέον ανοχή για να μην πούμε συνεργασία διεθνών οργανισμών και μεγάλων δυνάμεων. Και προς αυτές πλέον πρέπει να ασκήσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερες πιέσεις για να πάρουν ξεκάθαρη θέση όχι υπερ της Ελλάδας αλλά υπέρ της διεθνούς νομιμότητας που δεν μπορεί να είναι …α λα καρτ.
Που είναι ο ΓΓ του NATO που μας είχε συστήσει…ψυχραιμία και αυτοσυγκράτηση; Ενημερώθηκε για την νέα τουρκική αλητεία ή θα αναμένει αυτό που θα ακολουθήσει; Την παρενόχληση στον αέρα αεροσκάφους ή ελικοπτέρου που θα πετά στο Καστελόριζο; Είναι θέμα χρόνου. Η Άγκυρα το ΄χει ξανακάνει. Όταν μαχητικά της παρενόχλησαν θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια C 130 που μετέφερε στην Κύπρο τον τότε ΥΕΘΑ Άκη Τσοχατζόπουλο . Πέρασαν τα χρόνια ο Άκης είναι φυλακή αλλά το τι έχουν κάνει οι Τούρκοι δεν πρέπει να το ξεχνάμε.
Που είναι οι “μεγάλες δυνάμεις” που υπογείως εκφράζουν την δυσαρέσκειά τους για τον “σουλτάνο” Ερντογάν αλλά πάντα τελικά του χαϊδεύουν τ΄ αυτιά;
Δεν πρόκειται κανείς να εμφανιστεί το ξέρουμε. Αλλά και “φασαρία” μεγάλη πρέπει να κάνουμε και κυρίως να προετοιμαστούμε για τα χειρότερα. Η Τουρκία πρέπει διαρκώς να λαμβάνει το μήνυμα ότι όποια τρέλα κι αν αποφασίσει να κάνει θα πληρωθεί με μεγάλο κόστος.
Αντιθέτως μαθαίνουμε ότι στην Αθήνα έχει κυριαρχήσει η άποψη του …εξευμενισμού του “θηρίου”! Τακτική που τίποτα δεν έχει αποδώσει . Αντιθέτως μας ζημιώνει όλο και περισσότερο. Μ΄ αυτή τη λογική λοιπόν μαθαίνουμε ότι βρίσκεται στην Τουρκία ο ΥΠΕΞ Ευάγγελος Βενιζέλος.
ΠΗΓΗ
arouraios.gr
onalert.gr