Τώρα που κάηκε η Εύβοια... Άνοιξε ο δρόμος για την "Αιολική Κανδηλίου ΑΕ"
Αποκαλύπτουμε. Γνώριζε από πριν η πολιτεία το μέλλον της βόρειας
Εύβοιας.
Γράφει η Ντίνα Μαγιάρου
Ποιοι και γιατί επωφελούνται από την καταστροφή στο βόρειο τμήμα της
Εύβοιας?
Υποθέσεις αλλά με αντιθέσεις στους σκοπούς πολιτείας και επιχειρηματικών
ομίλων που έτσι κι αλλιώς καταστρέφουν το περιβάλλον στο όνομα του κέρδους.
Πριν η Χαλκιδική, τώρα η Εύβοια.
Η εταιρία "Ελληνικός Χρυσός" καταστρέφει την Χαλκιδική. Η εταιρία
είναι συμφερόντων Μπόμπολα.
Η Αιολική Κανδηλίου ΑΕ επενδύει στο βόρειο τμήμα της Ευβοίας.
Ποιανών συμφερόντων είναι ας μιλήσουμε στο τέλος...
Για την ιστορία
Πάνε μερικά χρόνια όταν υπουργός ΥΠΕΧΩΔΕ της Νέας Δημοκρατίας έχει στόχο το
βόρειο τμήμα της Εύβοιας. Η αποκαλυπτική επιστολή του τότε Νομάρχη που αντιδρά
στην "επένδυση" είναι καταπέλτης. Το νησί στενάζει ολόκληρο από τα
επιχειρηματικά συμφέροντα που εκτός των άλλων προκαλούν και ανεργία.
Δείτε την επιστολή
του τότε Νομάρχη Ευβοίας στον ΥΠΕΧΩΔΕ για το Ειδικό
χωροταξικό πλαίσιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (Α.Π.Ε.):
Προς Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ.
Σουφλιά
Θέμα: Ειδικό χωροταξικό πλαίσιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας ( Α.Π.Ε.)
Θέμα: Ειδικό χωροταξικό πλαίσιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας ( Α.Π.Ε.)
Κύριε Υπουργέ
Οι Ευβοείς για αρκετά χρόνια προσπαθούμε να πείσουμε την πολιτεία να δείξει κάποιο ενδιαφέρον και να αντιμετωπίσει τα πιο σοβαρά προβλήματα που έχει ο Νομός μας.
Οι Ευβοείς για αρκετά χρόνια προσπαθούμε να πείσουμε την πολιτεία να δείξει κάποιο ενδιαφέρον και να αντιμετωπίσει τα πιο σοβαρά προβλήματα που έχει ο Νομός μας.
Δυστυχώς μέχρι σήμερα το μόνο που έχουμε
γνωρίσει, είναι η προσπάθεια εκμετάλλευσης κάθε πλουτοπαραγωγικής πηγής και
μετά εγκατάλειψη και αδιαφορία.
Να θυμίσουμε, πολύ συνοπτικά τι έχει γίνει μέχρι σήμερα.
Εξαντλήθηκε όλος ο λιγνίτης που υπήρχε στις περιοχές Αλιβερίου – Κύμης και αξιοποιήθηκε για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στη χώρα. Επωφελήθηκε φυσικά η περιοχή από τις θέσεις εργασίας που δημιουργήθηκαν.
Ο λιγνίτης όμως τελείωσε χωρίς να ληφθούν μέτρα για την αντιμετώπιση της μεταλιγνιτικής περιόδου. Σήμερα ο Νομός και η περιοχή, ιδιαίτερα, μαστίζεται από την ανεργία, ενώ στις άλλες περιοχές της χώρας που σήμερα διαθέτουν τον λιγνίτη αποδίδονται πόροι για την αντιμετώπιση της μεταλιγνιτικής περιόδου.
Να θυμίσουμε, πολύ συνοπτικά τι έχει γίνει μέχρι σήμερα.
Εξαντλήθηκε όλος ο λιγνίτης που υπήρχε στις περιοχές Αλιβερίου – Κύμης και αξιοποιήθηκε για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στη χώρα. Επωφελήθηκε φυσικά η περιοχή από τις θέσεις εργασίας που δημιουργήθηκαν.
Ο λιγνίτης όμως τελείωσε χωρίς να ληφθούν μέτρα για την αντιμετώπιση της μεταλιγνιτικής περιόδου. Σήμερα ο Νομός και η περιοχή, ιδιαίτερα, μαστίζεται από την ανεργία, ενώ στις άλλες περιοχές της χώρας που σήμερα διαθέτουν τον λιγνίτη αποδίδονται πόροι για την αντιμετώπιση της μεταλιγνιτικής περιόδου.
Αντίστοιχη ήταν η εξέλιξή της
εκμετάλλευσης του λευκολίθου στην Βορειοκεντρική Εύβοια. Ο λευκόλιθος
επίσης εξαντλήθηκε και αν υπάρχουν κάποια υπόλοιπα δεν φαίνεται να έχουν
καμιά προοπτική .
Η ανεργία στην Βορειοκεντρική
Εύβοια ίσως είναι η υψηλότερη στη χώρα (πάνω από 70% υπολογίζεται) ενώ δεν υπάρχουν
εναλλακτικές λύσεις για την απασχόληση στην περιοχή, γι’ αυτό σημαντικός
αριθμός νέων κυρίως ανθρώπων έχει μεταναστεύσει.
Έχει απομείνει το νικέλιο το οποίο κάποια
στιγμή θα εξαντληθεί και σε αυτή την περίπτωση θα μείνουμε με τα προβλήματα.
Έχουμε το χειρότερο και πλέον
επικίνδυνο Εθνικό Οδικό Δίκτυο της χώρας (η Εύβοια ήταν 2η σε
θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα το 2006 με 60 νεκρούς), αλλά η πολιτεία
αρνείται πεισματικά να αναλάβει τις ευθύνες της και να προχωρήσει στην κατασκευή
ενός σύγχρονου και ασφαλούς Εθνικού Οδικού Δικτύου.
Αντίθετα από το 1992 μέχρι σήμερα οι Ευβοείς έχουμε υποχρεωθεί να πληρώνουμε τριπλάσια τιμή διοδίων για την απόσταση ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ- ΑΘΗΝΑ (Μεταμόρφωση) – ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ (102 χιλιόμετρα), στοιχίζει 13,36 δρχ. ανά χιλιόμετρο ενώ όσοι κάνουν τη διαδρομή Αθήνα –Θεσσαλονίκη – Αθήνα η τιμή ανά χιλιόμετρο είναι κάπου 4 δρχ. και κάτι.
Είναι φυσικό ότι όλα αυτά τα χρόνια έχουμε πληρώσει χωρίς λόγο τεράστια ποσά, από τα οποία κανένα μέρος τους δεν διατέθηκε στο Νομό.
Σήμερα υποχρεωνόμαστε να πληρώνουμε διόδια και για το τμήμα Σχηματάρι – Χαλκίδα, με σκοπό να τα εισπράττει ο κατασκευαστής της ΙΟΝΙΑΣ οδού για να ξεπληρωθεί αυτό το έργο που δεν έχει καμιά σχέση με την Εύβοια.
Ενώ όλα αυτά συμβαίνουν υπάρχουν άνθρωποι της αυτοδιοίκησης αλλά και άλλοι που προσπαθούν να φέρουν στη περιοχή μας (Ριτσώνα) τα σκουπίδια της Αττικής.
Αλλά και το Υπουργείο σας ξεπερνώντας την τοπική κοινωνία προωθεί την καύση RDF στα εργοστάσια της ΑΓΕΤ στο Αλιβέρι και ενδεχομένως και στη Χαλκίδα, προσθέτοντας ρύπους σε περιοχές που από χρόνια έχουν επιβαρυνθεί σημαντικά.
Αντίθετα από το 1992 μέχρι σήμερα οι Ευβοείς έχουμε υποχρεωθεί να πληρώνουμε τριπλάσια τιμή διοδίων για την απόσταση ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ- ΑΘΗΝΑ (Μεταμόρφωση) – ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ (102 χιλιόμετρα), στοιχίζει 13,36 δρχ. ανά χιλιόμετρο ενώ όσοι κάνουν τη διαδρομή Αθήνα –Θεσσαλονίκη – Αθήνα η τιμή ανά χιλιόμετρο είναι κάπου 4 δρχ. και κάτι.
Είναι φυσικό ότι όλα αυτά τα χρόνια έχουμε πληρώσει χωρίς λόγο τεράστια ποσά, από τα οποία κανένα μέρος τους δεν διατέθηκε στο Νομό.
Σήμερα υποχρεωνόμαστε να πληρώνουμε διόδια και για το τμήμα Σχηματάρι – Χαλκίδα, με σκοπό να τα εισπράττει ο κατασκευαστής της ΙΟΝΙΑΣ οδού για να ξεπληρωθεί αυτό το έργο που δεν έχει καμιά σχέση με την Εύβοια.
Ενώ όλα αυτά συμβαίνουν υπάρχουν άνθρωποι της αυτοδιοίκησης αλλά και άλλοι που προσπαθούν να φέρουν στη περιοχή μας (Ριτσώνα) τα σκουπίδια της Αττικής.
Αλλά και το Υπουργείο σας ξεπερνώντας την τοπική κοινωνία προωθεί την καύση RDF στα εργοστάσια της ΑΓΕΤ στο Αλιβέρι και ενδεχομένως και στη Χαλκίδα, προσθέτοντας ρύπους σε περιοχές που από χρόνια έχουν επιβαρυνθεί σημαντικά.
Κύριε Υπουργέ
Όπως προαναφέραμε κάνουμε συνεχώς εκκλήσεις για αρκετά χρόνια να ασχοληθεί η πολιτεία με τα προβλήματα και κυρίως με το Εθνικό Οδικό Δίκτυο.
Υπάρχουν πολλές ημέρες, όπως Σαββατοκύριακα και αργίες, αλλά και όλο το καλοκαίρι που η Εύβοια ιδιαίτερα στις κεντρικές περιοχές είναι για πολλές ώρες μπλοκαρισμένη.
Το πρόβλημα μεγαλώνει με ταχύτατους ρυθμούς όπως ταχύτατα αυξάνεται ηπαραθεριστική κατοικία στην Εύβοια από κατοίκους του λεκανοπεδίου, γεγονός πολύ σημαντικό, με το οποίο κανένας δεν ασχολείται.
Σήμερα μας έχει απομείνει μια ακόμα πλουτοπαραγωγική πηγή, η αιολική ενέργεια, την οποία η πολιτεία προσπαθεί να την εκμεταλλευθεί με κάθε τρόπο αγνοώντας τις επιπτώσεις που έχει στην ανάπτυξη του Νομού και κυρίως στην Κεντρική και την Νότια Εύβοια.
Προσπαθείτε να εκπονήσετε το χωροταξικό πλαίσιο για τις Α.Π.Ε., σχεδιάζοντας επί χάρτου, μη γνωρίζοντας την πραγματικότητα που επικρατεί κυρίως στην Εύβοια.
Η όλη διαδικασία του χωροταξικού πλαισίου κατά τη γνώμη μας προωθείται, όχι για να θέσει κάποιους ουσιαστικούς κανόνες, αλλά για να ξεπεραστούν οι όποιες αντιρρήσεις του Σ.Τ.Ε., από την έλλειψη χωροταξικού πλαισίου.
Σας ενημερώνουμε ότι στη Νότια Εύβοια και κυρίως στους Δήμους Ταμυνέων, Δυστίων, Στυρέων, Μαρμαρίου, Καρύστου και στην Κοινότητα Καφηρέως, έχουν εγκατασταθεί352 ανεμογεννήτριες και παράγουν 206,7 ΜW.
Η γενική εντύπωση που υπάρχει στους πολίτες είναι ότι η Νότια Εύβοια έχει υπερφορτωθεί από αιολικά πάρκα και είναι αδύνατο να εγκατασταθούν άλλα.
Η εκτίμηση αυτή όλων γενικά των πολιτών δεν είναι καθόλου υπερβολική. Αρκεί κάποιος να ακολουθήσει το μοναδικό άξονα που οδηγεί από την κεντρική Εύβοια στη Νότια και θα διαπιστώσει την πραγματικότητα.
Αν λάβουμε υπόψη μας τους συντελεστές που έχει υιοθετήσει η πρόταση για τους ίδιους Δήμους, θα έχουμε την εξής εικόνα.
Όπως προαναφέραμε κάνουμε συνεχώς εκκλήσεις για αρκετά χρόνια να ασχοληθεί η πολιτεία με τα προβλήματα και κυρίως με το Εθνικό Οδικό Δίκτυο.
Υπάρχουν πολλές ημέρες, όπως Σαββατοκύριακα και αργίες, αλλά και όλο το καλοκαίρι που η Εύβοια ιδιαίτερα στις κεντρικές περιοχές είναι για πολλές ώρες μπλοκαρισμένη.
Το πρόβλημα μεγαλώνει με ταχύτατους ρυθμούς όπως ταχύτατα αυξάνεται ηπαραθεριστική κατοικία στην Εύβοια από κατοίκους του λεκανοπεδίου, γεγονός πολύ σημαντικό, με το οποίο κανένας δεν ασχολείται.
Σήμερα μας έχει απομείνει μια ακόμα πλουτοπαραγωγική πηγή, η αιολική ενέργεια, την οποία η πολιτεία προσπαθεί να την εκμεταλλευθεί με κάθε τρόπο αγνοώντας τις επιπτώσεις που έχει στην ανάπτυξη του Νομού και κυρίως στην Κεντρική και την Νότια Εύβοια.
Προσπαθείτε να εκπονήσετε το χωροταξικό πλαίσιο για τις Α.Π.Ε., σχεδιάζοντας επί χάρτου, μη γνωρίζοντας την πραγματικότητα που επικρατεί κυρίως στην Εύβοια.
Η όλη διαδικασία του χωροταξικού πλαισίου κατά τη γνώμη μας προωθείται, όχι για να θέσει κάποιους ουσιαστικούς κανόνες, αλλά για να ξεπεραστούν οι όποιες αντιρρήσεις του Σ.Τ.Ε., από την έλλειψη χωροταξικού πλαισίου.
Σας ενημερώνουμε ότι στη Νότια Εύβοια και κυρίως στους Δήμους Ταμυνέων, Δυστίων, Στυρέων, Μαρμαρίου, Καρύστου και στην Κοινότητα Καφηρέως, έχουν εγκατασταθεί352 ανεμογεννήτριες και παράγουν 206,7 ΜW.
Η γενική εντύπωση που υπάρχει στους πολίτες είναι ότι η Νότια Εύβοια έχει υπερφορτωθεί από αιολικά πάρκα και είναι αδύνατο να εγκατασταθούν άλλα.
Η εκτίμηση αυτή όλων γενικά των πολιτών δεν είναι καθόλου υπερβολική. Αρκεί κάποιος να ακολουθήσει το μοναδικό άξονα που οδηγεί από την κεντρική Εύβοια στη Νότια και θα διαπιστώσει την πραγματικότητα.
Αν λάβουμε υπόψη μας τους συντελεστές που έχει υιοθετήσει η πρόταση για τους ίδιους Δήμους, θα έχουμε την εξής εικόνα.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ
|
ΜΕΓΙΣΤΗ ΕΠΙΤΡΕΠ. ΙΣΧΥΣ
|
Δ. ΤΑΜΥΝΕΩΝ 1,32
|
270,7 ΜW
|
Δ. ΔΥΣΤΙΩΝ 2,10
|
339,57 ΜW
|
Δ. ΣΤΥΡΕΩΝ 2,10
|
395,93 ΜW
|
Δ. ΜΑΡΜΑΡΙΟΥ 2,10
|
505,62 ΜW
|
Κ. ΚΑΦΗΡΕΩΣ 2,10
|
162,08 ΜW
|
Δ. ΚΑΡΥΣΤΟΥ 1,06
|
176,99 Μ
|
ΣΥΝΟΛΟ
|
1.850,89 ΜW
|
Αν προσθέσουμε και τους τρεις (3) ακόμα Δήμους, που ανήκουν στην τ. Επαρχία
Καρυστίας (Νότια Εύβοια), εκτός της Σκύρου, θα έχουμε το εξής αποτέλεσμα.
Δ. ΑΥΛΩΝΟΣ 2,10
|
300,55 ΜW
|
Δ. ΚΥΜΗΣ 2,10
|
354,21 ΜW
|
Δ. ΚΟΝΙΣΤΡΩΝ 1,32
|
167,05 Μ
|
ΣΥΝΟΛΟ
|
821,81 ΜW
|
Μέγιστη Επιτρεπόμενη Ισχύς στη Νότια
Εύβοια 2.672,7 ΜW
Γίνεται φανερό ότι η επιτρεπόμενη ισχύς
που προκύπτει με τους συντελεστές που έχουν υιοθετηθεί είναι τελείως έξω και
πέρα από την πραγματικότητα.
Για αυτό το λόγο, είναι αδύνατο να μπούμε στη λογική να προτείνουμε μειώσεις συντελεστών και MW γιατί τα περιθώρια για την εγκατάσταση νέων αιολικών πάρκων ιδιαίτερα στη Νότια Εύβοια έχουν εξαντληθεί, αφού αποκλείονται οι ρεματιές και οι πεδινές περιοχές γιατί εκεί δεν υπάρχει αιολικό δυναμικό.
Η ανυποχώρητη άποψή μας είναι, οι όποιες νέες θέσεις υπάρχουν πρέπει να χωροθετηθούν σε συνεργασία με την Τοπική και Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση που εκπροσωπούν την τοπική κοινωνία και δυστυχώς για το συγκεκριμένο θέμα που αφορά στο μέλλον του τόπου τους δεν προβλέπεται ούτε τη γνώμη τους να εκφράσουν.
Για αυτό το λόγο, είναι αδύνατο να μπούμε στη λογική να προτείνουμε μειώσεις συντελεστών και MW γιατί τα περιθώρια για την εγκατάσταση νέων αιολικών πάρκων ιδιαίτερα στη Νότια Εύβοια έχουν εξαντληθεί, αφού αποκλείονται οι ρεματιές και οι πεδινές περιοχές γιατί εκεί δεν υπάρχει αιολικό δυναμικό.
Η ανυποχώρητη άποψή μας είναι, οι όποιες νέες θέσεις υπάρχουν πρέπει να χωροθετηθούν σε συνεργασία με την Τοπική και Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση που εκπροσωπούν την τοπική κοινωνία και δυστυχώς για το συγκεκριμένο θέμα που αφορά στο μέλλον του τόπου τους δεν προβλέπεται ούτε τη γνώμη τους να εκφράσουν.
Συνοπτικά η θέση μας έχει ως εξής:
-Να μην αναπτυχθεί αιολική ενέργεια στους Δήμους της Κεντρικής και της Βόρειας Εύβοιας που παρουσιάζουν ραγδαία Τουριστική Ανάπτυξη, όπως οι Δήμοι Διρφύων, Ελυμνίων, Αιδηψού κλπ.
-Να αποκλειστούν από την ανάπτυξη της αιολικής ενέργειας τα πολύτιμα δάση της Ελάτης, μαύρης Πεύκης, Ευβοϊκής δρυός, το Απολιθωμένο Δάσος Κερασιάς κλπ.
-Να αποκλειστούν όλες οι ευαίσθητες περιοχές και περιοχές ιδιαίτερου φυσικού κάλλους (προστατευόμενες αλλά και αυτές που έχουν ανάγκη προστασίας).
-Να προστατευθούν όλες οι ακτές που χρησιμοποιούνται από τους πολίτες και να ληφθεί σοβαρά υπόψη ότι όλος ο Νομός της Εύβοιας έχει στραφεί στην Τουριστική Ανάπτυξη, τη 2η κατοικία και την οργανωμένη δόμηση.
-Στις περιπτώσεις μη οριοθέτησης οικισμού, ως όριο οικισμού να λαμβάνεται ακτίνα800 μ. από το κέντρο του οικισμού και από το όριο αυτό να υπολογίζεται η απόσταση των 500 μ.
-Να αντικατασταθούν όλες οι εναέριες γραμμές μεταφοράς ενέργειας, από τα αιολικά πάρκα μέχρι τους υποσταθμούς, με υπόγειες γραμμές μεταφοράς.
-Το ποσοστό που αποδίδεται στους Δήμους, να αυξηθεί ανάλογα μετά την απόσβεση της επένδυσης (7 χρόνια περίπου).
-Να μην αναπτυχθεί αιολική ενέργεια στους Δήμους της Κεντρικής και της Βόρειας Εύβοιας που παρουσιάζουν ραγδαία Τουριστική Ανάπτυξη, όπως οι Δήμοι Διρφύων, Ελυμνίων, Αιδηψού κλπ.
-Να αποκλειστούν από την ανάπτυξη της αιολικής ενέργειας τα πολύτιμα δάση της Ελάτης, μαύρης Πεύκης, Ευβοϊκής δρυός, το Απολιθωμένο Δάσος Κερασιάς κλπ.
-Να αποκλειστούν όλες οι ευαίσθητες περιοχές και περιοχές ιδιαίτερου φυσικού κάλλους (προστατευόμενες αλλά και αυτές που έχουν ανάγκη προστασίας).
-Να προστατευθούν όλες οι ακτές που χρησιμοποιούνται από τους πολίτες και να ληφθεί σοβαρά υπόψη ότι όλος ο Νομός της Εύβοιας έχει στραφεί στην Τουριστική Ανάπτυξη, τη 2η κατοικία και την οργανωμένη δόμηση.
-Στις περιπτώσεις μη οριοθέτησης οικισμού, ως όριο οικισμού να λαμβάνεται ακτίνα800 μ. από το κέντρο του οικισμού και από το όριο αυτό να υπολογίζεται η απόσταση των 500 μ.
-Να αντικατασταθούν όλες οι εναέριες γραμμές μεταφοράς ενέργειας, από τα αιολικά πάρκα μέχρι τους υποσταθμούς, με υπόγειες γραμμές μεταφοράς.
-Το ποσοστό που αποδίδεται στους Δήμους, να αυξηθεί ανάλογα μετά την απόσβεση της επένδυσης (7 χρόνια περίπου).
Επειδή, όσα μέτρα προστασίας και αν
ληφθούν, οι επιπτώσεις στην ανάπτυξη των περιοχών εγκατάστασης των αιολικών
πάρκων θα είναι πολύ μεγάλες, πρέπει να εκπονηθούν και να υλοποιηθούν Ειδικά
Αναπτυξιακά Προγράμματα σε αυτές τις περιοχές.
Τέλος θα πρέπει η πολιτεία, να απαλλαγεί από τη λογική ότι οι τοπικές κοινωνίες και οι εκπρόσωποί τους δεν θέλουν το καλό του τόπου και ότι μόνο η πολιτεία ενδιαφέρεται για την πρόοδο. Αυτή η λογική μεγαλώνει το χάσμα που υπάρχει, αυξάνει την αμοιβαία καχυποψία και τελικά αποβαίνει σε βάρος της προώθησης των ΑΠΕ και κυρίως της Αιολικής Ενέργειας.
Είναι άλλωστε γνωστό ότι η Αιολική Ενέργεια δεν προσφέρει τίποτε στην απασχόληση και την ανάπτυξη κάθε περιοχής παρά μόνο προβλήματα προσθέτει στην προσπάθεια ανάπτυξης των περιοχών εγκατάστασης των αιολικών πάρκων.
Τέλος θα πρέπει η πολιτεία, να απαλλαγεί από τη λογική ότι οι τοπικές κοινωνίες και οι εκπρόσωποί τους δεν θέλουν το καλό του τόπου και ότι μόνο η πολιτεία ενδιαφέρεται για την πρόοδο. Αυτή η λογική μεγαλώνει το χάσμα που υπάρχει, αυξάνει την αμοιβαία καχυποψία και τελικά αποβαίνει σε βάρος της προώθησης των ΑΠΕ και κυρίως της Αιολικής Ενέργειας.
Είναι άλλωστε γνωστό ότι η Αιολική Ενέργεια δεν προσφέρει τίποτε στην απασχόληση και την ανάπτυξη κάθε περιοχής παρά μόνο προβλήματα προσθέτει στην προσπάθεια ανάπτυξης των περιοχών εγκατάστασης των αιολικών πάρκων.
Σημ. Την επιστολή την βρήκαμε στην αποκεντρωμένη περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας
με ημερομηνία 16 Απριλίου 2007.
Ο τότε Νομάρχης έβλεπε ακόμα και την
απόφαση του ΣτΕ?
Στις "δημοκρατίες" δεν
υπάρχουν αδιέξοδα...
Πέρασαν 6 χρόνια και η Νέα Δημοκρατία βρίσκεται και πάλι στην εξουσία.
Καθώς στις "δημοκρατίες" που διανύουμε δεν υπάρχουν αδιέξοδα, η
αποκεντρωμένη διοίκηση της Στερεάς Ελλάδος, ανάβει το πράσινο φως της εκμετάλλευσης
και της καταστροφής του βορείου τμήματος του νησιού.
Παρασκευή, 24 Μαΐου, 2013
Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση υπέγραψε την
έγκριση περιβαλλοντικών όρων αιολικού σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας
ισχύος 39,95 MW της εταιρείας ‘’Αιολική Κανδηλίου ΑΕ’’ στη θέση «Κέδρος - Χονδρή Ράχη» του Δήμου Μαντουδίου – Λίμνης – Αγίας Άννας στο
βόρειο μέρος της Ευβοίας.
Πρόκειται για την περιοχή που ο πρώην
Νομάρχης ανέφερε χαρακτηριστικά: "Η όλη διαδικασία του χωροταξικού πλαισίου
κατά τη γνώμη μας προωθείται, όχι για να θέσει κάποιους ουσιαστικούς
κανόνες, αλλά για να ξεπεραστούν οι όποιες αντιρρήσεις του Σ.Τ.Ε., από
την έλλειψη χωροταξικού πλαισίου.
Η Αιολική Κανδηλίου ΑΕ είναι
θυγατρική της ΕΛΛΑΚΤΩΡ.
H ΕΛΛΑΚΤΩΡ δραστηριοποιείται στους
τομείς της κατασκευής (ΑΚΤΩΡ), Διόδια (ΑΤΤΙΚΑ), Αττική Οδός, Ενέργεια, Εξόρυξη
(ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ), Καζίνο Πάρνηθας, κλπ
Η Αιολική Κανδηλίου ΑΕ
έχει Άδεια Εγκατάστασης για Αιολικό πάρκο στη θέση «Οχυρό» στο
Κανδήλι, ισχύος 15,3 MW
Θα θυμίσουμε ότι το ΣτΕ ενέκρινε και την
περιβαντολογική καταστροφή στις Σκουριές Χαλκιδικής, των ιδίων
συμφερόντων, καθώς στις "δημοκρατίες" που διανύουμε,
"δεν υπάρχουν αδιέξοδα"... για το κεφάλαιο.
Ντίνα Μαγιάρου για την iplus
Οι απόψεις
του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
COMMENTS