O Σαμανισμός, ο Δρόμος του Πολεμιστή και άλλα ευτράπελα
Με τον γενικό όρο Σαμανισμός εννοείται ένα πολύπλοκο λατρευτικό και μαγικο-θρησκευτικό κίνημα που διαμορφώνεται γύρω από την τεχνική της έκστασης. Εξ αιτίας της ευρείας γεωγραφικής του εξάπλωσης -Βόρεια Αμερική, Νότια Αμερική, Σιβηρία, Ινδονησία, Ωκεανία κ.λπ.) ο Σαμανισμός δεν παρουσιάζει ομοιομορφία ως προς τη λατρευτική πρακτική του.
Κεντρικό πρόσωπο στον Σαμανισμό είναι ο σαμάνος (šamán) ως ιερέας, μάγος-γιατρός και αρχηγός ενίοτε της οικογενειακής θρησκείας. Επιχειρώντας ψυχολογική προσέγγιση του όρου ο Τζόζεφ Κάμπελ ορίζει τον σαμάνο ως άτομο αρσενικού ή θηλυκού φύλου που έχει στραφεί στον κόσμο του ασυνείδητου, εξαιτίας έντονης ψυχολογικής εμπειρίας. Η βάση της σαμανικής πρακτικής είναι αρχέγονα ανιμιστική, αν και διακρίνεται για τις κοσμολογικές της θεωρήσεις σε διαφορετικές τοπικές σαμανικές παραδόσεις. Στο έργο του Σαμανισμός, ο Μίρτσεα Ελιάντε περιορίζει την έννοια σαμάνος, υποδεικνύοντας ότι δε θα έπρεπε να εφαρμόζεται για οποιονδήποτε μάγο ή μάγο γιατρό αλλά για τους μάγους θεραπευτές της Σιβηρίας και της Κεντρικής Ασίας για τους οποίους αναφέρεται ως εξής:
«[ο σαμάνος] πιστεύεται γενικά ότι θεραπεύει και εκτελεί θαύματα τύπου φακίρ, όπως όλοι οι μάγοι [...] Πέραν αυτού όμως, είναι ψυχοπομπός, επίσης ιερέας, μυστικιστής και ποιητής» [1]
O Δρόμος Του Πολεμιστή και o Carlos Castaneda
Ο Κάρλος Καστανιέδα (Carlos César Salvador Arana Castañeda) (25 Δεκεμβρίου 1925 – 27 Απριλίου 1998) γεννήθηκε στο Περού και ήταν Αμερικανός ανθρωπολόγος και συγγραφέας. Ξεκινώντας το 1968 με τη δημοσίευση του Οι Διδασκαλίες του Δον Χουάν, ο Καστανιέδα έγραψε μια σειρά βιβλίων που περιγράφει τη μαθητεία του στον παραδοσιακό Μεσο-αμερικανικό σαμανισμό. Τα 12 βιβλία του έχουν πουλήσει περισσότερα από 8 εκατομμύρια αντίτυπα σε 17 χώρες. Τα βιβλία και ο Καστανιέδα, ο οποίος σπάνια μιλούσε σε κοινό για τη δουλειά του, υπήρξαν αμφιλεγόμενοι για πολλά χρόνια. Οι υποστηρικτές πιστεύουν ότι τα βιβλία είναι είτε αληθή, είτε πολύτιμες εργασίες στη φιλοσοφία και περιγραφές πρακτικών οι οποίες επιτρέπουν μια αυξημένη επίγνωση. Για πολλά χρόνια, οι ανθρωπολόγοι θεωρούσαν τη δουλειά του σημαντική και αυθεντική, ωστόσο μια σειρά αποκαλύψεων τα επόμενα χρόνια έθεσαν υπό αμφισβήτηση την ειλικρίνεια του Καστανιέδα. Οι ακαδημαϊκοί κριτικοί τώρα υποστηρίζουν ότι τα βιβλία του είναι έργα μυθιστορηματικά, υποδεικνύοντας τις πολλές εσωτερικές αντιθέσεις και ασυμφωνίες ανάμεσα στα βιβλία και στα ανθρωπολογικά δεδομένα, στις εναλλακτικές πηγές που θα μπορούσε να αντλήσει ο Καστανιέδα λεπτομερείς πληροφορίες για τις σαμανιστικές πρακτικέςκαθώς και στην έλλειψη υποστηρικτικών αποδείξεων. Ήδη ξεκινώντας από το βιβλίο του "Διδασκαλίες του Δον Χουάν", προσδιόρισε το τι σημαίνει να βαδίζει κανείς στην ατραπό του πολεμιστή ή το μονοπάτι της αψογοσύνης. Οι αρετές και οι αρχές του πολεμιστή του επιτρέπουν να οδηγηθεί στο να αντιληφθεί τον κόσμο και την ύπαρξή του με έναν νέο τρόπο.
Το "ονείρεμα" και η "ανασκόπηση" μαζί, κάνουν ικανό να δημιουργήσουν το ενεργειακό "διπλό" - μια οντότητα η οποία δεν μπορεί να καταστραφεί και ικανή να δράσει μόνη της.
Το ονείρεμα ξεκινάει με τον μαθητευόμενο να κινείται με συνείδηση στο περιβάλλον των ονείρων του με τέτοιο τρόπο όπως και στην καθημερινή του ζωή. Αυτή η τεχνική συμπληρώνεται από την "τέχνη της παραφύλαξης", η οποία έχει την ανασκόπηση ως βασικό συστατικό της το οποίο περιλαμβάνει το να ξαναζήσει ο μαθητευόμενος τις εμπειρίες της ζωής του, ώστε να καταλάβει πράγματα για τον ίδιο και να ανακτήσει τη χαμένη του ενέργεια από τα γεγονότα.
Μια από τις πιο σημαντικές ανακαλύψεις των Τολτέκων (800–1000 μ.Χ) αφορούν το γεγονός ότι τα ανθρώπινα όντα έχουν ένα φωτεινό κουκούλι ή ενεργειακό πεδίο γύρω από το φυσικό τους σώμα. Επίσης είδαν ότι υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι με έναν ειδικό σχηματισμό που αποτελείται από δύο μέρη. Αυτοί είναι οι "ναγουάλ" ή οι "διπλοί άνθρωποι" σύμφωνα με τον Καστανιέδα. Λόγω της ειδικής ενεργειακής κατανομής, το ναγουάλ έχει μεγαλύτερα ποσά ενέργειας στη διάθεσή του.
Είναι σαφές ότι η συνεισφορά του υπήρξαν τα βιβλία του και η διάδοση των Μαγικών Περασμάτων. O Κάρλος Καστανιέδα είχε την ευκαιρία να επιδείξει την πιθανή εξέλιξη του ανθρώπου.
Το 1993 ο Καστανιέδα ανακοίνωσε τα Μαγικά Περάσματα, την κορύφωση της τέχνης των τολτέκων Πολεμιστών, τα οποία μεταφέρθηκαν προφορικά στον Καστανιέδα από γενιά σε γενιά. Τις κινήσεις αυτές τις ονόμασε επίσης Tensegrity (στο βιβλίο "Μαγικά Περάσματα" της ελληνικής μετάφρασης μεταφράζεται ως Προένταση από το μεταφραστή), η οποία λέξη είναι δανεισμένη από την Αρχιτεκτονική και συνδυάζει τις έννοιες της "έντασης" (tension) και της "ακεραιότητας" (integrity). Παράλληλα, ίδρυσε την οργάνωση Cleargreen για τη διάδοση τους και έκανε πολλές εμφανίσεις για την περαιτέρω διάδοσή τους. Αυτή ήταν μια διαφοροποίηση σε σχέση με την προηγούμενη φάση της απομόνωσης, και εξέπληξε πολλούς δεδομένου ότι δεν ανέφερε τα μαγικά περάσματα σε προηγούμενα βιβλία του. Τα έργα του Καστανιέδα, είναι όλα γραμμένα στα αγγλικά αν και ο ίδιος μιλούσε τέλεια καστιλιάνικα (στην πραγματικότητα, διόρθωσε ο ίδιος τις ισπανικές μεταφράσεις των βιβλίων του) και αποτελούν τη μεταφορά της κοσμοθεώρησης που τον εισήγαγε ο Δον Χουάν. Πολύ γρήγορα τα έργα του έγιναν κλασικά στην πνευματική λογοτεχνία και στη λογοτεχνία της Νέας Εποχής.
Κατά τα δύο πρώτα βιβλία ο Καστανιέδα επικεντρώνεται στην χρήση του πεγιότ το οποίο το ονομάζει μεσκαλίτο στο βιβλίο, και το θεωρεί ως μια δύναμη-προστάτη κατά ανάλογο τρόπο όπως και τα φυτά-συμμάχους που ανήκουν στο είδος Datura και τη χρήση των μανιταριών του είδους psilocybe (ψυχοτροπικά μανιτάρια), τα οποία χρησιμοποίησε ο Δον Χουάν ως μέσο για να δημιουργήσει στον Κάρλος Καστανιέδα αυτό που ονόμαζε "κατάσταση αυξημένης συνείδησης".
Από το τρίτο βιβλίο, "Ταξίδι στο Ιξτλάν", το κείμενο των βιβλίων του επικεντρώνεται στην επίτευξη "άλλων πραγματικοτήτων" χωρίς τη χρήση οποιουδήποτε παραισθησιογόνου. Στο τέταρτο βιβλίο, "Ιστορίες Δύναμης", διηγείται την "εγκατάλειψη του κόσμου" από την πλευρά του Δον Χουάν, αφήνοντας πίσω του τον Καστανιέδα ως κληρονόμο του και ως τον επόμενο "Ναγουάλ", ελεύθερο να βρει και να αποκτήσει τους δικούς του μαθητές.
Αφού ο Καστανιέδα απομακρύνθηκε από τη δημόσια θέα το 1973, αγόρασε ένα μεγάλο σπίτι στο Λος Άντζελες το οποίο μοιραζόταν με τις τρεις γυναίκες ακολούθους του, οι οποίες έγιναν ευρύτερα γνωστές ως οι Μάγισσες. Οι Μάγισσες είχαν ως προϋπόθεση ένταξης στην ομάδα του Καστανιέδα το σπάσιμο των σχέσεων και δεσμών με φίλους και την οικογένειά τους. Επίσης, αρνούνταν να φωτογραφηθούν και πήραν καινούρια ονόματα η Ρεγγίνα Ταλ (Regina Thal) έγινε η Φλορίντα Ντόνερ (Florinda Donner-Grau), η Μαίρηαν Σίμκο έγινε η Ταΐσα Άμπελαρ {Taisha Abelar} και η Κάθλιν Πολμαν έγινε η Κάρολ Τιγγς (Carol Tiggs).
Ο Καστανιέδα πέθανε στις 27 Απριλίου 1998 στο Λος Άντζελες λόγω επιπλοκών καρκίνου στο ήπαρ. Δεν έγινε δημόσια τελετή και η σωρός του Καστανιέδα κάηκε ενώ οι στάχτες του στάλθηκαν στο Μεξικό. Σχεδόν δύο μήνες αργότερα, στις 19 Ιουνίου του 1998, εμφανίστηκε μια ανακοίνωση στον τύπο με τίτλο Ένας Αποσιωπημένος Θάνατος για τον Μυστικιστή Συγγραφέα Κάρλος Καστανιέδα (A Hushed Death for Mystic Author Carlos Castaneda) από το δημοσιογράφο J.R. Moehringer στους Los Angeles Times.
Τέσσερις μήνες μετά το θάνατο του Καστανιέδα ο C. J. Castañeda, που είναι γνωστός και ως Adrian Vashon, του οποίου το πιστοποιητικό γεννήσεως δείχνει ότι ο Κάρλος Καστανιέδα είναι πατέρας του, αμφισβήτησε τη διαθήκη του Καστανιέδα δικαστικά. Για πολλά χρόνια ο Καστανιέδα ανέφερε τον Vashon ως γιο του. Η διαθήκη είχε υπογραφεί τέσσερις μέρες πριν το θάνατο του Καστανιέδα και ο Vashon αμφισβήτησε την αυθεντικότητά της. Τελικώς ο Vashon δεν δικαιώθηκε.[2]
Σαμανισμός και Ανθρωποθυσίες
Oι Σαμάνοι Τολτέκοι (Toltecas) (800–1000 μ.Χ) του Castaneda τελούσαν αδιαμφισβήτητα μαζικές ανθρωποθυσίες...όπως και οι Μάγιας και οι Αζτέκας
Πώς θα μπορούσε να ναι αυτός ο Δρόμος του Πολεμιστή;
Ο Δρόμος του Πολεμιστή που θα θυσιάσει ακόμα και το ίδιο του το παιδί...τραγικά ειρωνικό...
Φυσικά o Castaneda το αποκρύπτει επιμελώς στις διδαχές του...
C.Castaneda η μεγάλη Κονόμα
Η όλη ιστορία του C.Castaneda μυρίζει μια πολύ καλή οικονομική εκμετάλλευση της μόδας της εποχής των Χίππις, της δεκαετίας του '60, των ψυχότροπων και ψυχεδελικών ναρκωτικών, της τάσης για επιστροφή σε φυσικές μεθόδους...στη λατρεία της Φύσης...
Μόνο που οι Τολτέκοι που λάτρευαν τη Φύση εκτελούσαν σε μαζικές ανθρωποθυσίες τα παιδιά τους..
Ο C.Castaneda παρήγαγε άφθονο πλούτο για τον εαυτό του πουλώντας τον δρόμο του πολεμιστή στους Δυτικούς...Η ανιδιοτέλεια στο λεξιλόγιο του δεν υπάρχει.
Αγόρασε μιά βίλα στο Λος Άντζελες και ζούσε με τις 3 "Μάγισσες" του...
Τα 12 βιβλία του έχουν πουλήσει περισσότερα από 8 εκατομμύρια αντίτυπα σε 17 χώρες.
Πέθανε από καρκίνο στο σικώτι. Από την "υγιεινή ζωή" προφανώς.
Οι "Έλληνες" Μιμητές του (κακές απομιμήσεις)
Κάποτε ήρθα σ' επαφή μ' έναν απ' αυτούς τους περιβόητους ερευνητές και δασκάλους που σας πουλάνε φύκια για μεταξωτές κορδέλες.
Του έθεσα τον προβληματισμό μου με την κατάσταση και την κρίση και κατέληξα στην σταθερή τα τελευταία χρόνια άποψη μου ότι:
ΑΟΡΑΤΟΣ: η λύση είναι να φύγουμε ή να πάρουμε τα βουνά σαν παράνομοι...δεν βρίσκω άλλο δρόμο...
Διδάσκαλος: υπάρχει και ο δρόμος του πολεμιστή (μεταφυσικού) που γ@μ@ει το κέρατο της Νέας Τάξης! αλλα δεν μπορέσαμε να τα πούμε και από κοντά!
ΑΟΡΑΤΟΣ: βέβαια ο πολεμιστής πρέπει να πληρώνει άδικους φόρους...
Διδάσκαλος: ...
Οπότε εκείνη τη μέρα ο Δρόμος του Πολεμιστή πέθανε για μένα..
Άλλο παράδειγμα κακής απομίμησης του C.Castaneda έχουμε εδώ ο "διδάσκαλος" χρησιμοποιεί φανερά όρους του C.Castaneda ακόμα και το μικρό του όνομα...υποκρινόμενος ότι συναντήθηκε μαζί του σε κάποιο σαμανιστικό ταξίδι και του διαμήνυσε τις εξελίξεις στη Συρία, εκτός βέβαια απ' το κληρονομικό χάρισμα να διαβάζει το "πεδίο" και να προβλέπει του σεισμούς. (Πέφτει πάντα έξω αλλά ισχυρίζεται ότι προέβλεψε σωστά).
Ο Ελληνικός Δρόμος
Ο Ελληνικός Δρόμος πηγάζει μέσα από τη λογική.
Την Αρετή.
Ο Ελληνικός Δρόμος του Πολεμιστή έχει να κάνει με το δίλημμα του Ηρακλή να διαλέξει ανάμεσα στην Αρετής και την Κακία.
Η πρώιμη τελετουργική ανθρωποθυσία της Ιφιγένεις και του Λυκάωνα καταργείται και η θυσία εξελίσσεται σε αυτοθυσία.
Η αυτοθυσία που επέδειξαν οι Έλληνες τα τελευταία 2.500 χρόνια...
Τι να που οι Τολτέκοι των 200 ετών με τις μαζικές εκτελέσεις των παιδιών τους...
Η λογική, η κριτική, η ανασκευή, η αναθεώρηση, ο εκσυγχρονισμός κ.α είναι ελληνικοί δρόμοι.
Επιπλέον το Ελληνικό Πνεύμα του Πολεμιστή διακατέχεται από το:
Δεν προσκυνώ
ΟΥΚ ΕΙΘΙΣΤΑΙ ΤΟΙΣ ΕΛΛΗΣΙ ΠΡΟΣΚΥΝΕΕΙΝ
Ο Ελληνικός Δρόμος του Πολεμιστή είναι ο δύσκολος. -της Αρετής
Ο Δρόμος του Πολεμιστή του Κάρλος είναι ο εύκολος. -της Κακίας
Carlos Castaneda - H κότα με τα χρυσά αυγά
Ο σκοπός βέβαια όλων των "διδασκάλων" όπως και του C.Castaneda είναι το χρήμα όπως βέβαια κάθε γνήσιου αστού και καπιταλιστή. Η Αρετή απουσιάζει...
Αποσκοπώντας να πουλήσει φύκια για μεταξωτές κορδέλες...
Χάντρες και καθρεφτάκια στους ιθαγενείς...όπως έκαναν οι Conquistadores στους προγόνους του.
΄Ετσι Κάρλος;
ΑΟΡΑΤΟΣ
Με τον γενικό όρο Σαμανισμός εννοείται ένα πολύπλοκο λατρευτικό και μαγικο-θρησκευτικό κίνημα που διαμορφώνεται γύρω από την τεχνική της έκστασης. Εξ αιτίας της ευρείας γεωγραφικής του εξάπλωσης -Βόρεια Αμερική, Νότια Αμερική, Σιβηρία, Ινδονησία, Ωκεανία κ.λπ.) ο Σαμανισμός δεν παρουσιάζει ομοιομορφία ως προς τη λατρευτική πρακτική του.
Κεντρικό πρόσωπο στον Σαμανισμό είναι ο σαμάνος (šamán) ως ιερέας, μάγος-γιατρός και αρχηγός ενίοτε της οικογενειακής θρησκείας. Επιχειρώντας ψυχολογική προσέγγιση του όρου ο Τζόζεφ Κάμπελ ορίζει τον σαμάνο ως άτομο αρσενικού ή θηλυκού φύλου που έχει στραφεί στον κόσμο του ασυνείδητου, εξαιτίας έντονης ψυχολογικής εμπειρίας. Η βάση της σαμανικής πρακτικής είναι αρχέγονα ανιμιστική, αν και διακρίνεται για τις κοσμολογικές της θεωρήσεις σε διαφορετικές τοπικές σαμανικές παραδόσεις. Στο έργο του Σαμανισμός, ο Μίρτσεα Ελιάντε περιορίζει την έννοια σαμάνος, υποδεικνύοντας ότι δε θα έπρεπε να εφαρμόζεται για οποιονδήποτε μάγο ή μάγο γιατρό αλλά για τους μάγους θεραπευτές της Σιβηρίας και της Κεντρικής Ασίας για τους οποίους αναφέρεται ως εξής:
«[ο σαμάνος] πιστεύεται γενικά ότι θεραπεύει και εκτελεί θαύματα τύπου φακίρ, όπως όλοι οι μάγοι [...] Πέραν αυτού όμως, είναι ψυχοπομπός, επίσης ιερέας, μυστικιστής και ποιητής» [1]
Κεντρικό πρόσωπο στον Σαμανισμό είναι ο σαμάνος (šamán) ως ιερέας, μάγος-γιατρός και αρχηγός ενίοτε της οικογενειακής θρησκείας. Επιχειρώντας ψυχολογική προσέγγιση του όρου ο Τζόζεφ Κάμπελ ορίζει τον σαμάνο ως άτομο αρσενικού ή θηλυκού φύλου που έχει στραφεί στον κόσμο του ασυνείδητου, εξαιτίας έντονης ψυχολογικής εμπειρίας. Η βάση της σαμανικής πρακτικής είναι αρχέγονα ανιμιστική, αν και διακρίνεται για τις κοσμολογικές της θεωρήσεις σε διαφορετικές τοπικές σαμανικές παραδόσεις. Στο έργο του Σαμανισμός, ο Μίρτσεα Ελιάντε περιορίζει την έννοια σαμάνος, υποδεικνύοντας ότι δε θα έπρεπε να εφαρμόζεται για οποιονδήποτε μάγο ή μάγο γιατρό αλλά για τους μάγους θεραπευτές της Σιβηρίας και της Κεντρικής Ασίας για τους οποίους αναφέρεται ως εξής:
«[ο σαμάνος] πιστεύεται γενικά ότι θεραπεύει και εκτελεί θαύματα τύπου φακίρ, όπως όλοι οι μάγοι [...] Πέραν αυτού όμως, είναι ψυχοπομπός, επίσης ιερέας, μυστικιστής και ποιητής» [1]
O Δρόμος Του Πολεμιστή και o Carlos Castaneda
Ο Κάρλος Καστανιέδα (Carlos César Salvador Arana Castañeda) (25 Δεκεμβρίου 1925 – 27 Απριλίου 1998) γεννήθηκε στο Περού και ήταν Αμερικανός ανθρωπολόγος και συγγραφέας. Ξεκινώντας το 1968 με τη δημοσίευση του Οι Διδασκαλίες του Δον Χουάν, ο Καστανιέδα έγραψε μια σειρά βιβλίων που περιγράφει τη μαθητεία του στον παραδοσιακό Μεσο-αμερικανικό σαμανισμό. Τα 12 βιβλία του έχουν πουλήσει περισσότερα από 8 εκατομμύρια αντίτυπα σε 17 χώρες. Τα βιβλία και ο Καστανιέδα, ο οποίος σπάνια μιλούσε σε κοινό για τη δουλειά του, υπήρξαν αμφιλεγόμενοι για πολλά χρόνια. Οι υποστηρικτές πιστεύουν ότι τα βιβλία είναι είτε αληθή, είτε πολύτιμες εργασίες στη φιλοσοφία και περιγραφές πρακτικών οι οποίες επιτρέπουν μια αυξημένη επίγνωση. Για πολλά χρόνια, οι ανθρωπολόγοι θεωρούσαν τη δουλειά του σημαντική και αυθεντική, ωστόσο μια σειρά αποκαλύψεων τα επόμενα χρόνια έθεσαν υπό αμφισβήτηση την ειλικρίνεια του Καστανιέδα. Οι ακαδημαϊκοί κριτικοί τώρα υποστηρίζουν ότι τα βιβλία του είναι έργα μυθιστορηματικά, υποδεικνύοντας τις πολλές εσωτερικές αντιθέσεις και ασυμφωνίες ανάμεσα στα βιβλία και στα ανθρωπολογικά δεδομένα, στις εναλλακτικές πηγές που θα μπορούσε να αντλήσει ο Καστανιέδα λεπτομερείς πληροφορίες για τις σαμανιστικές πρακτικέςκαθώς και στην έλλειψη υποστηρικτικών αποδείξεων. Ήδη ξεκινώντας από το βιβλίο του "Διδασκαλίες του Δον Χουάν", προσδιόρισε το τι σημαίνει να βαδίζει κανείς στην ατραπό του πολεμιστή ή το μονοπάτι της αψογοσύνης. Οι αρετές και οι αρχές του πολεμιστή του επιτρέπουν να οδηγηθεί στο να αντιληφθεί τον κόσμο και την ύπαρξή του με έναν νέο τρόπο.
Το "ονείρεμα" και η "ανασκόπηση" μαζί, κάνουν ικανό να δημιουργήσουν το ενεργειακό "διπλό" - μια οντότητα η οποία δεν μπορεί να καταστραφεί και ικανή να δράσει μόνη της.
Το ονείρεμα ξεκινάει με τον μαθητευόμενο να κινείται με συνείδηση στο περιβάλλον των ονείρων του με τέτοιο τρόπο όπως και στην καθημερινή του ζωή. Αυτή η τεχνική συμπληρώνεται από την "τέχνη της παραφύλαξης", η οποία έχει την ανασκόπηση ως βασικό συστατικό της το οποίο περιλαμβάνει το να ξαναζήσει ο μαθητευόμενος τις εμπειρίες της ζωής του, ώστε να καταλάβει πράγματα για τον ίδιο και να ανακτήσει τη χαμένη του ενέργεια από τα γεγονότα.
Μια από τις πιο σημαντικές ανακαλύψεις των Τολτέκων (800–1000 μ.Χ) αφορούν το γεγονός ότι τα ανθρώπινα όντα έχουν ένα φωτεινό κουκούλι ή ενεργειακό πεδίο γύρω από το φυσικό τους σώμα. Επίσης είδαν ότι υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι με έναν ειδικό σχηματισμό που αποτελείται από δύο μέρη. Αυτοί είναι οι "ναγουάλ" ή οι "διπλοί άνθρωποι" σύμφωνα με τον Καστανιέδα. Λόγω της ειδικής ενεργειακής κατανομής, το ναγουάλ έχει μεγαλύτερα ποσά ενέργειας στη διάθεσή του.
Είναι σαφές ότι η συνεισφορά του υπήρξαν τα βιβλία του και η διάδοση των Μαγικών Περασμάτων. O Κάρλος Καστανιέδα είχε την ευκαιρία να επιδείξει την πιθανή εξέλιξη του ανθρώπου.
Το 1993 ο Καστανιέδα ανακοίνωσε τα Μαγικά Περάσματα, την κορύφωση της τέχνης των τολτέκων Πολεμιστών, τα οποία μεταφέρθηκαν προφορικά στον Καστανιέδα από γενιά σε γενιά. Τις κινήσεις αυτές τις ονόμασε επίσης Tensegrity (στο βιβλίο "Μαγικά Περάσματα" της ελληνικής μετάφρασης μεταφράζεται ως Προένταση από το μεταφραστή), η οποία λέξη είναι δανεισμένη από την Αρχιτεκτονική και συνδυάζει τις έννοιες της "έντασης" (tension) και της "ακεραιότητας" (integrity). Παράλληλα, ίδρυσε την οργάνωση Cleargreen για τη διάδοση τους και έκανε πολλές εμφανίσεις για την περαιτέρω διάδοσή τους. Αυτή ήταν μια διαφοροποίηση σε σχέση με την προηγούμενη φάση της απομόνωσης, και εξέπληξε πολλούς δεδομένου ότι δεν ανέφερε τα μαγικά περάσματα σε προηγούμενα βιβλία του. Τα έργα του Καστανιέδα, είναι όλα γραμμένα στα αγγλικά αν και ο ίδιος μιλούσε τέλεια καστιλιάνικα (στην πραγματικότητα, διόρθωσε ο ίδιος τις ισπανικές μεταφράσεις των βιβλίων του) και αποτελούν τη μεταφορά της κοσμοθεώρησης που τον εισήγαγε ο Δον Χουάν. Πολύ γρήγορα τα έργα του έγιναν κλασικά στην πνευματική λογοτεχνία και στη λογοτεχνία της Νέας Εποχής.
Κατά τα δύο πρώτα βιβλία ο Καστανιέδα επικεντρώνεται στην χρήση του πεγιότ το οποίο το ονομάζει μεσκαλίτο στο βιβλίο, και το θεωρεί ως μια δύναμη-προστάτη κατά ανάλογο τρόπο όπως και τα φυτά-συμμάχους που ανήκουν στο είδος Datura και τη χρήση των μανιταριών του είδους psilocybe (ψυχοτροπικά μανιτάρια), τα οποία χρησιμοποίησε ο Δον Χουάν ως μέσο για να δημιουργήσει στον Κάρλος Καστανιέδα αυτό που ονόμαζε "κατάσταση αυξημένης συνείδησης".
Από το τρίτο βιβλίο, "Ταξίδι στο Ιξτλάν", το κείμενο των βιβλίων του επικεντρώνεται στην επίτευξη "άλλων πραγματικοτήτων" χωρίς τη χρήση οποιουδήποτε παραισθησιογόνου. Στο τέταρτο βιβλίο, "Ιστορίες Δύναμης", διηγείται την "εγκατάλειψη του κόσμου" από την πλευρά του Δον Χουάν, αφήνοντας πίσω του τον Καστανιέδα ως κληρονόμο του και ως τον επόμενο "Ναγουάλ", ελεύθερο να βρει και να αποκτήσει τους δικούς του μαθητές.
Αφού ο Καστανιέδα απομακρύνθηκε από τη δημόσια θέα το 1973, αγόρασε ένα μεγάλο σπίτι στο Λος Άντζελες το οποίο μοιραζόταν με τις τρεις γυναίκες ακολούθους του, οι οποίες έγιναν ευρύτερα γνωστές ως οι Μάγισσες. Οι Μάγισσες είχαν ως προϋπόθεση ένταξης στην ομάδα του Καστανιέδα το σπάσιμο των σχέσεων και δεσμών με φίλους και την οικογένειά τους. Επίσης, αρνούνταν να φωτογραφηθούν και πήραν καινούρια ονόματα η Ρεγγίνα Ταλ (Regina Thal) έγινε η Φλορίντα Ντόνερ (Florinda Donner-Grau), η Μαίρηαν Σίμκο έγινε η Ταΐσα Άμπελαρ {Taisha Abelar} και η Κάθλιν Πολμαν έγινε η Κάρολ Τιγγς (Carol Tiggs).
Ο Καστανιέδα πέθανε στις 27 Απριλίου 1998 στο Λος Άντζελες λόγω επιπλοκών καρκίνου στο ήπαρ. Δεν έγινε δημόσια τελετή και η σωρός του Καστανιέδα κάηκε ενώ οι στάχτες του στάλθηκαν στο Μεξικό. Σχεδόν δύο μήνες αργότερα, στις 19 Ιουνίου του 1998, εμφανίστηκε μια ανακοίνωση στον τύπο με τίτλο Ένας Αποσιωπημένος Θάνατος για τον Μυστικιστή Συγγραφέα Κάρλος Καστανιέδα (A Hushed Death for Mystic Author Carlos Castaneda) από το δημοσιογράφο J.R. Moehringer στους Los Angeles Times.
Τέσσερις μήνες μετά το θάνατο του Καστανιέδα ο C. J. Castañeda, που είναι γνωστός και ως Adrian Vashon, του οποίου το πιστοποιητικό γεννήσεως δείχνει ότι ο Κάρλος Καστανιέδα είναι πατέρας του, αμφισβήτησε τη διαθήκη του Καστανιέδα δικαστικά. Για πολλά χρόνια ο Καστανιέδα ανέφερε τον Vashon ως γιο του. Η διαθήκη είχε υπογραφεί τέσσερις μέρες πριν το θάνατο του Καστανιέδα και ο Vashon αμφισβήτησε την αυθεντικότητά της. Τελικώς ο Vashon δεν δικαιώθηκε.[2]
Σαμανισμός και Ανθρωποθυσίες
Oι Σαμάνοι Τολτέκοι (Toltecas) (800–1000 μ.Χ) του Castaneda τελούσαν αδιαμφισβήτητα μαζικές ανθρωποθυσίες...όπως και οι Μάγιας και οι Αζτέκας
Πώς θα μπορούσε να ναι αυτός ο Δρόμος του Πολεμιστή;
Ο Δρόμος του Πολεμιστή που θα θυσιάσει ακόμα και το ίδιο του το παιδί...τραγικά ειρωνικό...
Φυσικά o Castaneda το αποκρύπτει επιμελώς στις διδαχές του...
C.Castaneda η μεγάλη Κονόμα
Η όλη ιστορία του C.Castaneda μυρίζει μια πολύ καλή οικονομική εκμετάλλευση της μόδας της εποχής των Χίππις, της δεκαετίας του '60, των ψυχότροπων και ψυχεδελικών ναρκωτικών, της τάσης για επιστροφή σε φυσικές μεθόδους...στη λατρεία της Φύσης...
Μόνο που οι Τολτέκοι που λάτρευαν τη Φύση εκτελούσαν σε μαζικές ανθρωποθυσίες τα παιδιά τους..
Ο C.Castaneda παρήγαγε άφθονο πλούτο για τον εαυτό του πουλώντας τον δρόμο του πολεμιστή στους Δυτικούς...Η ανιδιοτέλεια στο λεξιλόγιο του δεν υπάρχει.
Αγόρασε μιά βίλα στο Λος Άντζελες και ζούσε με τις 3 "Μάγισσες" του...
Τα 12 βιβλία του έχουν πουλήσει περισσότερα από 8 εκατομμύρια αντίτυπα σε 17 χώρες.
Πέθανε από καρκίνο στο σικώτι. Από την "υγιεινή ζωή" προφανώς.
Οι "Έλληνες" Μιμητές του (κακές απομιμήσεις)
Κάποτε ήρθα σ' επαφή μ' έναν απ' αυτούς τους περιβόητους ερευνητές και δασκάλους που σας πουλάνε φύκια για μεταξωτές κορδέλες.
Του έθεσα τον προβληματισμό μου με την κατάσταση και την κρίση και κατέληξα στην σταθερή τα τελευταία χρόνια άποψη μου ότι:
ΑΟΡΑΤΟΣ: η λύση είναι να φύγουμε ή να πάρουμε τα βουνά σαν παράνομοι...δεν βρίσκω άλλο δρόμο...
Διδάσκαλος: υπάρχει και ο δρόμος του πολεμιστή (μεταφυσικού) που γ@μ@ει το κέρατο της Νέας Τάξης! αλλα δεν μπορέσαμε να τα πούμε και από κοντά!
ΑΟΡΑΤΟΣ: βέβαια ο πολεμιστής πρέπει να πληρώνει άδικους φόρους...
Διδάσκαλος: ...
Οπότε εκείνη τη μέρα ο Δρόμος του Πολεμιστή πέθανε για μένα..
Άλλο παράδειγμα κακής απομίμησης του C.Castaneda έχουμε εδώ ο "διδάσκαλος" χρησιμοποιεί φανερά όρους του C.Castaneda ακόμα και το μικρό του όνομα...υποκρινόμενος ότι συναντήθηκε μαζί του σε κάποιο σαμανιστικό ταξίδι και του διαμήνυσε τις εξελίξεις στη Συρία, εκτός βέβαια απ' το κληρονομικό χάρισμα να διαβάζει το "πεδίο" και να προβλέπει του σεισμούς. (Πέφτει πάντα έξω αλλά ισχυρίζεται ότι προέβλεψε σωστά).
Ο Ελληνικός Δρόμος
Ο Ελληνικός Δρόμος πηγάζει μέσα από τη λογική.
Την Αρετή.
Ο Ελληνικός Δρόμος του Πολεμιστή έχει να κάνει με το δίλημμα του Ηρακλή να διαλέξει ανάμεσα στην Αρετής και την Κακία.
Η πρώιμη τελετουργική ανθρωποθυσία της Ιφιγένεις και του Λυκάωνα καταργείται και η θυσία εξελίσσεται σε αυτοθυσία.
Η αυτοθυσία που επέδειξαν οι Έλληνες τα τελευταία 2.500 χρόνια...
Τι να που οι Τολτέκοι των 200 ετών με τις μαζικές εκτελέσεις των παιδιών τους...
Η λογική, η κριτική, η ανασκευή, η αναθεώρηση, ο εκσυγχρονισμός κ.α είναι ελληνικοί δρόμοι.
Επιπλέον το Ελληνικό Πνεύμα του Πολεμιστή διακατέχεται από το:
Δεν προσκυνώ
ΟΥΚ ΕΙΘΙΣΤΑΙ ΤΟΙΣ ΕΛΛΗΣΙ ΠΡΟΣΚΥΝΕΕΙΝ
Ο Ελληνικός Δρόμος του Πολεμιστή είναι ο δύσκολος. -της Αρετής
Ο Δρόμος του Πολεμιστή του Κάρλος είναι ο εύκολος. -της Κακίας
Carlos Castaneda - H κότα με τα χρυσά αυγά
Ο σκοπός βέβαια όλων των "διδασκάλων" όπως και του C.Castaneda είναι το χρήμα όπως βέβαια κάθε γνήσιου αστού και καπιταλιστή. Η Αρετή απουσιάζει...
Αποσκοπώντας να πουλήσει φύκια για μεταξωτές κορδέλες...
Χάντρες και καθρεφτάκια στους ιθαγενείς...όπως έκαναν οι Conquistadores στους προγόνους του.
΄Ετσι Κάρλος;
ΑΟΡΑΤΟΣ
Ο Κάρλος Καστανιέδα (Carlos César Salvador Arana Castañeda) (25 Δεκεμβρίου 1925 – 27 Απριλίου 1998) γεννήθηκε στο Περού και ήταν Αμερικανός ανθρωπολόγος και συγγραφέας. Ξεκινώντας το 1968 με τη δημοσίευση του Οι Διδασκαλίες του Δον Χουάν, ο Καστανιέδα έγραψε μια σειρά βιβλίων που περιγράφει τη μαθητεία του στον παραδοσιακό Μεσο-αμερικανικό σαμανισμό. Τα 12 βιβλία του έχουν πουλήσει περισσότερα από 8 εκατομμύρια αντίτυπα σε 17 χώρες. Τα βιβλία και ο Καστανιέδα, ο οποίος σπάνια μιλούσε σε κοινό για τη δουλειά του, υπήρξαν αμφιλεγόμενοι για πολλά χρόνια. Οι υποστηρικτές πιστεύουν ότι τα βιβλία είναι είτε αληθή, είτε πολύτιμες εργασίες στη φιλοσοφία και περιγραφές πρακτικών οι οποίες επιτρέπουν μια αυξημένη επίγνωση. Για πολλά χρόνια, οι ανθρωπολόγοι θεωρούσαν τη δουλειά του σημαντική και αυθεντική, ωστόσο μια σειρά αποκαλύψεων τα επόμενα χρόνια έθεσαν υπό αμφισβήτηση την ειλικρίνεια του Καστανιέδα. Οι ακαδημαϊκοί κριτικοί τώρα υποστηρίζουν ότι τα βιβλία του είναι έργα μυθιστορηματικά, υποδεικνύοντας τις πολλές εσωτερικές αντιθέσεις και ασυμφωνίες ανάμεσα στα βιβλία και στα ανθρωπολογικά δεδομένα, στις εναλλακτικές πηγές που θα μπορούσε να αντλήσει ο Καστανιέδα λεπτομερείς πληροφορίες για τις σαμανιστικές πρακτικέςκαθώς και στην έλλειψη υποστηρικτικών αποδείξεων. Ήδη ξεκινώντας από το βιβλίο του "Διδασκαλίες του Δον Χουάν", προσδιόρισε το τι σημαίνει να βαδίζει κανείς στην ατραπό του πολεμιστή ή το μονοπάτι της αψογοσύνης. Οι αρετές και οι αρχές του πολεμιστή του επιτρέπουν να οδηγηθεί στο να αντιληφθεί τον κόσμο και την ύπαρξή του με έναν νέο τρόπο.
Το "ονείρεμα" και η "ανασκόπηση" μαζί, κάνουν ικανό να δημιουργήσουν το ενεργειακό "διπλό" - μια οντότητα η οποία δεν μπορεί να καταστραφεί και ικανή να δράσει μόνη της.
Το ονείρεμα ξεκινάει με τον μαθητευόμενο να κινείται με συνείδηση στο περιβάλλον των ονείρων του με τέτοιο τρόπο όπως και στην καθημερινή του ζωή. Αυτή η τεχνική συμπληρώνεται από την "τέχνη της παραφύλαξης", η οποία έχει την ανασκόπηση ως βασικό συστατικό της το οποίο περιλαμβάνει το να ξαναζήσει ο μαθητευόμενος τις εμπειρίες της ζωής του, ώστε να καταλάβει πράγματα για τον ίδιο και να ανακτήσει τη χαμένη του ενέργεια από τα γεγονότα.
Μια από τις πιο σημαντικές ανακαλύψεις των Τολτέκων (800–1000 μ.Χ) αφορούν το γεγονός ότι τα ανθρώπινα όντα έχουν ένα φωτεινό κουκούλι ή ενεργειακό πεδίο γύρω από το φυσικό τους σώμα. Επίσης είδαν ότι υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι με έναν ειδικό σχηματισμό που αποτελείται από δύο μέρη. Αυτοί είναι οι "ναγουάλ" ή οι "διπλοί άνθρωποι" σύμφωνα με τον Καστανιέδα. Λόγω της ειδικής ενεργειακής κατανομής, το ναγουάλ έχει μεγαλύτερα ποσά ενέργειας στη διάθεσή του.
Είναι σαφές ότι η συνεισφορά του υπήρξαν τα βιβλία του και η διάδοση των Μαγικών Περασμάτων. O Κάρλος Καστανιέδα είχε την ευκαιρία να επιδείξει την πιθανή εξέλιξη του ανθρώπου.
Το 1993 ο Καστανιέδα ανακοίνωσε τα Μαγικά Περάσματα, την κορύφωση της τέχνης των τολτέκων Πολεμιστών, τα οποία μεταφέρθηκαν προφορικά στον Καστανιέδα από γενιά σε γενιά. Τις κινήσεις αυτές τις ονόμασε επίσης Tensegrity (στο βιβλίο "Μαγικά Περάσματα" της ελληνικής μετάφρασης μεταφράζεται ως Προένταση από το μεταφραστή), η οποία λέξη είναι δανεισμένη από την Αρχιτεκτονική και συνδυάζει τις έννοιες της "έντασης" (tension) και της "ακεραιότητας" (integrity). Παράλληλα, ίδρυσε την οργάνωση Cleargreen για τη διάδοση τους και έκανε πολλές εμφανίσεις για την περαιτέρω διάδοσή τους. Αυτή ήταν μια διαφοροποίηση σε σχέση με την προηγούμενη φάση της απομόνωσης, και εξέπληξε πολλούς δεδομένου ότι δεν ανέφερε τα μαγικά περάσματα σε προηγούμενα βιβλία του. Τα έργα του Καστανιέδα, είναι όλα γραμμένα στα αγγλικά αν και ο ίδιος μιλούσε τέλεια καστιλιάνικα (στην πραγματικότητα, διόρθωσε ο ίδιος τις ισπανικές μεταφράσεις των βιβλίων του) και αποτελούν τη μεταφορά της κοσμοθεώρησης που τον εισήγαγε ο Δον Χουάν. Πολύ γρήγορα τα έργα του έγιναν κλασικά στην πνευματική λογοτεχνία και στη λογοτεχνία της Νέας Εποχής.
Κατά τα δύο πρώτα βιβλία ο Καστανιέδα επικεντρώνεται στην χρήση του πεγιότ το οποίο το ονομάζει μεσκαλίτο στο βιβλίο, και το θεωρεί ως μια δύναμη-προστάτη κατά ανάλογο τρόπο όπως και τα φυτά-συμμάχους που ανήκουν στο είδος Datura και τη χρήση των μανιταριών του είδους psilocybe (ψυχοτροπικά μανιτάρια), τα οποία χρησιμοποίησε ο Δον Χουάν ως μέσο για να δημιουργήσει στον Κάρλος Καστανιέδα αυτό που ονόμαζε "κατάσταση αυξημένης συνείδησης".
Από το τρίτο βιβλίο, "Ταξίδι στο Ιξτλάν", το κείμενο των βιβλίων του επικεντρώνεται στην επίτευξη "άλλων πραγματικοτήτων" χωρίς τη χρήση οποιουδήποτε παραισθησιογόνου. Στο τέταρτο βιβλίο, "Ιστορίες Δύναμης", διηγείται την "εγκατάλειψη του κόσμου" από την πλευρά του Δον Χουάν, αφήνοντας πίσω του τον Καστανιέδα ως κληρονόμο του και ως τον επόμενο "Ναγουάλ", ελεύθερο να βρει και να αποκτήσει τους δικούς του μαθητές.
Αφού ο Καστανιέδα απομακρύνθηκε από τη δημόσια θέα το 1973, αγόρασε ένα μεγάλο σπίτι στο Λος Άντζελες το οποίο μοιραζόταν με τις τρεις γυναίκες ακολούθους του, οι οποίες έγιναν ευρύτερα γνωστές ως οι Μάγισσες. Οι Μάγισσες είχαν ως προϋπόθεση ένταξης στην ομάδα του Καστανιέδα το σπάσιμο των σχέσεων και δεσμών με φίλους και την οικογένειά τους. Επίσης, αρνούνταν να φωτογραφηθούν και πήραν καινούρια ονόματα η Ρεγγίνα Ταλ (Regina Thal) έγινε η Φλορίντα Ντόνερ (Florinda Donner-Grau), η Μαίρηαν Σίμκο έγινε η Ταΐσα Άμπελαρ {Taisha Abelar} και η Κάθλιν Πολμαν έγινε η Κάρολ Τιγγς (Carol Tiggs).
Ο Καστανιέδα πέθανε στις 27 Απριλίου 1998 στο Λος Άντζελες λόγω επιπλοκών καρκίνου στο ήπαρ. Δεν έγινε δημόσια τελετή και η σωρός του Καστανιέδα κάηκε ενώ οι στάχτες του στάλθηκαν στο Μεξικό. Σχεδόν δύο μήνες αργότερα, στις 19 Ιουνίου του 1998, εμφανίστηκε μια ανακοίνωση στον τύπο με τίτλο Ένας Αποσιωπημένος Θάνατος για τον Μυστικιστή Συγγραφέα Κάρλος Καστανιέδα (A Hushed Death for Mystic Author Carlos Castaneda) από το δημοσιογράφο J.R. Moehringer στους Los Angeles Times.
Τέσσερις μήνες μετά το θάνατο του Καστανιέδα ο C. J. Castañeda, που είναι γνωστός και ως Adrian Vashon, του οποίου το πιστοποιητικό γεννήσεως δείχνει ότι ο Κάρλος Καστανιέδα είναι πατέρας του, αμφισβήτησε τη διαθήκη του Καστανιέδα δικαστικά. Για πολλά χρόνια ο Καστανιέδα ανέφερε τον Vashon ως γιο του. Η διαθήκη είχε υπογραφεί τέσσερις μέρες πριν το θάνατο του Καστανιέδα και ο Vashon αμφισβήτησε την αυθεντικότητά της. Τελικώς ο Vashon δεν δικαιώθηκε.[2]
Σαμανισμός και Ανθρωποθυσίες
Oι Σαμάνοι Τολτέκοι (Toltecas) (800–1000 μ.Χ) του Castaneda τελούσαν αδιαμφισβήτητα μαζικές ανθρωποθυσίες...όπως και οι Μάγιας και οι Αζτέκας
Πώς θα μπορούσε να ναι αυτός ο Δρόμος του Πολεμιστή;
Ο Δρόμος του Πολεμιστή που θα θυσιάσει ακόμα και το ίδιο του το παιδί...τραγικά ειρωνικό...
Φυσικά o Castaneda το αποκρύπτει επιμελώς στις διδαχές του...
C.Castaneda η μεγάλη Κονόμα
Η όλη ιστορία του C.Castaneda μυρίζει μια πολύ καλή οικονομική εκμετάλλευση της μόδας της εποχής των Χίππις, της δεκαετίας του '60, των ψυχότροπων και ψυχεδελικών ναρκωτικών, της τάσης για επιστροφή σε φυσικές μεθόδους...στη λατρεία της Φύσης...
Μόνο που οι Τολτέκοι που λάτρευαν τη Φύση εκτελούσαν σε μαζικές ανθρωποθυσίες τα παιδιά τους..
Ο C.Castaneda παρήγαγε άφθονο πλούτο για τον εαυτό του πουλώντας τον δρόμο του πολεμιστή στους Δυτικούς...Η ανιδιοτέλεια στο λεξιλόγιο του δεν υπάρχει.
Αγόρασε μιά βίλα στο Λος Άντζελες και ζούσε με τις 3 "Μάγισσες" του...
Τα 12 βιβλία του έχουν πουλήσει περισσότερα από 8 εκατομμύρια αντίτυπα σε 17 χώρες.
Πέθανε από καρκίνο στο σικώτι. Από την "υγιεινή ζωή" προφανώς.
Οι "Έλληνες" Μιμητές του (κακές απομιμήσεις)
Κάποτε ήρθα σ' επαφή μ' έναν απ' αυτούς τους περιβόητους ερευνητές και δασκάλους που σας πουλάνε φύκια για μεταξωτές κορδέλες.
Του έθεσα τον προβληματισμό μου με την κατάσταση και την κρίση και κατέληξα στην σταθερή τα τελευταία χρόνια άποψη μου ότι:
ΑΟΡΑΤΟΣ: η λύση είναι να φύγουμε ή να πάρουμε τα βουνά σαν παράνομοι...δεν βρίσκω άλλο δρόμο...
Διδάσκαλος: υπάρχει και ο δρόμος του πολεμιστή (μεταφυσικού) που γ@μ@ει το κέρατο της Νέας Τάξης! αλλα δεν μπορέσαμε να τα πούμε και από κοντά!
ΑΟΡΑΤΟΣ: βέβαια ο πολεμιστής πρέπει να πληρώνει άδικους φόρους...
Διδάσκαλος: ...
Οπότε εκείνη τη μέρα ο Δρόμος του Πολεμιστή πέθανε για μένα..
Άλλο παράδειγμα κακής απομίμησης του C.Castaneda έχουμε εδώ ο "διδάσκαλος" χρησιμοποιεί φανερά όρους του C.Castaneda ακόμα και το μικρό του όνομα...υποκρινόμενος ότι συναντήθηκε μαζί του σε κάποιο σαμανιστικό ταξίδι και του διαμήνυσε τις εξελίξεις στη Συρία, εκτός βέβαια απ' το κληρονομικό χάρισμα να διαβάζει το "πεδίο" και να προβλέπει του σεισμούς. (Πέφτει πάντα έξω αλλά ισχυρίζεται ότι προέβλεψε σωστά).
Ο Ελληνικός Δρόμος
Ο Ελληνικός Δρόμος πηγάζει μέσα από τη λογική.
Την Αρετή.
Ο Ελληνικός Δρόμος του Πολεμιστή έχει να κάνει με το δίλημμα του Ηρακλή να διαλέξει ανάμεσα στην Αρετής και την Κακία.
Η πρώιμη τελετουργική ανθρωποθυσία της Ιφιγένεις και του Λυκάωνα καταργείται και η θυσία εξελίσσεται σε αυτοθυσία.
Η αυτοθυσία που επέδειξαν οι Έλληνες τα τελευταία 2.500 χρόνια...
Τι να που οι Τολτέκοι των 200 ετών με τις μαζικές εκτελέσεις των παιδιών τους...
Η λογική, η κριτική, η ανασκευή, η αναθεώρηση, ο εκσυγχρονισμός κ.α είναι ελληνικοί δρόμοι.
Επιπλέον το Ελληνικό Πνεύμα του Πολεμιστή διακατέχεται από το:
Δεν προσκυνώ
ΟΥΚ ΕΙΘΙΣΤΑΙ ΤΟΙΣ ΕΛΛΗΣΙ ΠΡΟΣΚΥΝΕΕΙΝ
Ο Ελληνικός Δρόμος του Πολεμιστή είναι ο δύσκολος. -της Αρετής
Ο Δρόμος του Πολεμιστή του Κάρλος είναι ο εύκολος. -της Κακίας
Carlos Castaneda - H κότα με τα χρυσά αυγά
Ο σκοπός βέβαια όλων των "διδασκάλων" όπως και του C.Castaneda είναι το χρήμα όπως βέβαια κάθε γνήσιου αστού και καπιταλιστή. Η Αρετή απουσιάζει...
Αποσκοπώντας να πουλήσει φύκια για μεταξωτές κορδέλες...
Χάντρες και καθρεφτάκια στους ιθαγενείς...όπως έκαναν οι Conquistadores στους προγόνους του.
΄Ετσι Κάρλος;
ΑΟΡΑΤΟΣ
COMMENTS