Με μια ασυνήθιστα μακροσκελή και λεπτομερή ανακοίνωση που εμπεριέχει άγνωστα εν πολλοίς στοιχεία, η διοίκηση των Ναυπηγείων Σκαραμα...
Με μια ασυνήθιστα μακροσκελή και λεπτομερή ανακοίνωση που εμπεριέχει άγνωστα εν πολλοίς στοιχεία, η διοίκηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά (Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ) επιτίθεται με πρωτοφανή σφοδρότητα κατά του υφυπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, Στέργιου Πιτσιόρλα, δηλαδή εναντίον της κυβέρνησης, δίνοντας στη δημοσιότητα άγνωστα στοιχεία που αναιρούν στην πράξη την κυβερνητική ρητορική και πλη
ροφορώντας για τιμολόγιο 25 εκατ. ευρώ που θα παραλάβουν οι αρμόδιοι.
Ας δούμε την ανακοίνωση, με μοναδική σημείωση, ότι η εμπειρία μάλλον δείχνει ότι μοναδικός χαμένος για πολλοστή φορά θα είναι ο Έλληνας φορολογούμενος:
Σε απάντηση των δηλώσεων του Υφυπουργού Οικονομίας & Ανάπτυξης κ. Στέργιου Πιτσιόρλα κατά την ενημέρωση των εργαζομένων της Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. (ΕΝΑΕ), αναφορικά με το κυβερνητικό σχέδιο για «την επίλυση του προβλήματος του Ναυπηγείου», η ΕΝΑΕ υποχρεούται να προβεί στον ακόλουθο σχολιασμό:
Για μία ακόμη φορά ο κ. Υφυπουργός, ως εκπρόσωπος της Ελληνικής Δημοκρατίας, επανέλαβε το επιχείρημα ότι η Διοίκηση της εταιρείας είναι απούσα. Έναν κενό περιεχομένου και παντελώς αβάσιμο αφορισμό που αποσκοπεί στο να αποσείσει τις μεγάλες ευθύνες της Ελληνικής Δημοκρατίας για την ασφυξία που έχει επιβληθεί στην ΕΝΑΕ.
> Αποτυγχάνοντας να τιμήσει τις δεσμεύσεις της σχετικά με την απόκτηση της ΕΝΑΕ από τον μητρικό όμιλο (Privinvest),
> Διακόπτοντας μονομερώς την οικονομική εξυπηρέτηση των συμβάσεων υποβρυχίων του Νόμου 3885/2010,
> Αποφεύγοντας να αναθέσει το επιπλέον βιομηχανικό έργο για το οποίο είχε δεσμευθεί, και,
> Υιοθετώντας μία λανθασμένη ερμηνεία της επιβληθείσας από την Ευρωπαϊκή Ένωση απαγόρευσης, περιόρισε την ΕΝΑΕ σε ένα μόνο πελάτη, το Ναυτικό μίας χώρας που για έβδομο χρόνο αντιμετωπίζει οξεία οικονομική κρίση, αλλά επίσης εξουδετέρωσε ολοκληρωτικά τα πλεονεκτήματα που απορρέουν από την ιδιότητα μέλους της ΕΝΑΕ σε έναν από τους μεγαλύτερους ναυπηγικούς ομίλους του κόσμου (πρόσβαση σε πνευματική ιδιοκτησία [σχεδίαση και τεχνολογία], σε ένα παγκόσμιο δίκτυο εμπορικής προώθησης και σε χρηματοπιστωτικούς μηχανισμούς).
Με αυτόν τον τρόπο η Ελληνική Δημοκρατία προκάλεσε οικονομική ασφυξία στην ΕΝΑΕ και ενορχήστρωσε τη συστηματική καταστροφή της.
Υπενθυμίζεται, ότι από τον Μάιο του 2011, όταν η Ελληνική Δημοκρατία μονομερώς διέκοψε την οικονομική εξυπηρέτηση των συμβάσεων υποβρυχίων έως τον Απρίλιο του 2012, η Εταιρεία αγωνιζόμενη επιτύγχανε την πλήρη ικανοποίηση των οικονομικών υποχρεώσεων της προς το σύνολο των εργαζομένων της.
Μετά από αυτή την περίοδο και στη βάση υποσχέσεων από πολιτικούς ότι το πρόβλημα της μονομερούς διακοπής της οικονομικής εξυπηρέτησης των συμβάσεων των υποβρυχίων θα επιλύονταν, υιοθετήθηκε το πρόγραμμα της εκ περιτροπής εργασίας.
Τι άλλο διαφορετικό θα μπορούσε να είχε γίνει;
Να απολυθούν όλοι οι εργαζόμενοι ή να καταβληθεί προσπάθεια ώστε να διατηρηθεί το πιο σημαντικό στοιχείο της, οι εργαζόμενοι της, ώστε η ΕΝΑΕ να είναι λειτουργικά έτοιμη για την εκτέλεση των δοκιμών και τη ναυπήγηση των δύο νέων υποβρυχίων, όταν η Ελληνική Δημοκρατία αποφάσιζε να τηρήσει τις δεσμεύσεις της;
Για αυτούς ακριβώς τους λόγους, η ΕΝΑΕ και οι μέτοχοι της προσέφυγαν στο διεθνές διαιτητικό δικαστήριο του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου, μία διαδικασία που από κοινού είχε συμφωνηθεί με την Ελληνική Δημοκρατία και προβλεπόταν από τις συμβάσεις των υποβρυχίων που είχαν συναφθεί με αυτή, με σκοπό να υποβάλλει την επιχειρηματολογία της στην κρίση ενός ανεξάρτητου τρίτου μέρους και την έκδοση σχετικής απόφασης.
Οι επενδυτές από τον Λίβανο και η Διοίκηση της Εταιρείας ΔΕΝ ήταν απόντες τα προηγούμενα επτά χρόνια και δεν είναι και σήμερα απόντες. Σε καθημερινή βάση, η Διοίκηση της Εταιρείας αντιμετωπίζει τα θέματα της καθημερινής λειτουργίας, της φύλαξης και της ασφάλειας – υγιεινής του Ναυπηγείου και διασφαλίζει την υποστήριξη του Πολεμικού Ναυτικού με σκοπό την ολοκλήρωση των υποβρυχίων.
Επιπρόσθετα, σε καθημερινή βάση και λόγω της ανεπάρκειας των πιστώσεων που έχουν διατεθεί στο Πολεμικό Ναυτικό, επείγουσες ανάγκες σχετικές με τη συντήρηση και επισκευή των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού αντιμετωπίζονται από τη Διοίκηση με έξοδα της Εταιρείας.
Μάλιστα, την περίοδο Μαρτίου – Ιουνίου 2014 κατά τη διάρκεια της επανεργοποίησης του Ναυπηγείου και την προετοιμασία για την ολοκλήρωση των υποβρυχίων, η πλειοψηφία των απαιτούμενων υλικών προήλθαν από την Κεντρική Αποθήκη της Εταιρείας (κατάλογοι των υλικών, τιμολόγια προμήθειας τους και αποδείξεις παραλαβής από το Πολεμικό Ναυτικό είναι διαθέσιμα ανά πάσα στιγμή). Ακόμη, η Εταιρεία παρείχε σχεδόν το σύνολο των μέσων ατομικής προστασίας των εργαζομένων.
Σε καθημερινή βάση η ενασχόληση της Διοίκησης με τη συντήρηση, επισκευή και βελτίωση της υποδομής του Ναυπηγείου και των πλωτών μέσων του είναι συνεχής και εύκολο να διακριβωθεί.
Επίσης η Εταιρεία, παρά την οικονομική ασφυξία, παρέχει σε συνεχή βάση οικονομική βοήθεια σε έκτακτες ανάγκες υγείας των εργαζομένων της χωρίς ανακοινώσεις, ώστε να προστατευθεί η ιδιωτικότητα τους. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων επτά ετών, ούτε μία αίτηση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΝΑΕ για χρηματοδότηση δεν απορρίφθηκε από τον μητρικό Όμιλο.
Ο κ. Υφυπουργός εμφανίστηκε να αγνοεί ότι η ολοκλήρωση των υποβρυχίων κατέστη δυνατή εξαιτίας της κατ’ αρχήν συμφωνίας της ΕΝΑΕ με τον τότε Υπουργό Εθνικής Άμυνας. Αλλά αντί της προβλεπόμενης συγκρότησης των τεχνικών επιτροπών που από κοινού θα συμφωνούσαν το πλαίσιο υλοποίησης της κατ’ αρχήν συμφωνίας, η Ελληνική Δημοκρατία ενήργησε μονομερώς και κύρωσε τον σχετικό νόμο (4258/2014), ο χρόνος εφαρμογής του οποίου, στη συνέχεια επίσης μονομερώς επεκτάθηκε.
Επίσης, μονομερώς και παρά τις επανειλημμένες ενστάσεις της Εταιρείας, η Ελληνική Δημοκρατία επέκτεινε το εύρος των έργων πέραν των προβλέψεων του νόμου για την ολοκλήρωση των υποβρυχίων, και για τρία έτη μέχρι σήμερα χρησιμοποιεί τις εγκαταστάσεις της ΕΝΑΕ χωρίς όφελος για την Εταιρεία ή τους εργαζόμενους της.
Ο κ. Υφυπουργός εμφανίζεται να αγνοεί ότι η ΕΝΑΕ είναι ιδιωτική εταιρεία. Κατά συνέπεια η ευαρέσκεια ή απαρέσκεια για τη Διοίκηση της Εταιρείας, θα πρέπει να θεωρηθεί ως προσωπική του άποψη, αξίας όση ο ίδιος της αποδίδει για προσωπική χρήση. Σε μία χώρα – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι αποφάσεις που αφορούν τη διοίκηση μίας ιδιωτικής εταιρείας λαμβάνονται αποκλειστικά από τους μετόχους της.
Επίσης, σε μία χώρα – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συνηθίζεται ο επισκέπτης να αιτείται άδεια πρόσβασης σε μία εγκατάσταση, όπου λόγω της φύσης της, είναι υποχρεωτική η εφαρμογή κανονισμών ασφαλείας, ή τουλάχιστον να ενημερώνει εκ των προτέρων την Εταιρεία για την επίσκεψη του.
Διαφορετικά θα μπορούσε να θεωρηθεί, ότι αγνοώντας την Εταιρεία επιχειρείται η στήριξη του επιχειρήματος περί «απουσίας» της Διοίκησης.
> Εξαιρετικού ενδιαφέροντος ήταν ο κατάλογος των πιστωτών της ΕΝΑΕ που παρουσιάστηκε από τον κ. Υφυπουργό στους εργαζόμενούς της: Τράπεζα Πειραιώς, ΙΚΑ και ΟΣΕ (Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος).
Σε ό,τι αφορά το ΙΚΑ, σημειώνεται, ότι τα χρέη της Εταιρίας δημιουργήθηκαν από την οικονομική ασφυξία που επέβαλλε η Ελληνική Δημοκρατία στην ΕΝΑΕ και ότι η Εταιρεία αδιαλείπτως εξυπηρετεί τη ρύθμιση που έχει συμφωνήσει με το ΙΚΑ.
Σε ό,τι αφορά την Τράπεζα Πειραιώς και τον ΟΣΕ, πρόκειται για τυπικές περιπτώσεις «σκελετών στην ντουλάπα» από την εποχή που η ΕΝΑΕ βρισκόταν υπό κρατικό έλεγχο. Ιδιαίτερα σε σχέση με τον ΟΣΕ, θα πρέπει να σημειωθεί, ότι το 2010, λίγους μήνες μετά την απόκτηση της ΕΝΑΕ από την παρούσα ιδιοκτησία, η κρατικά ελεγχόμενη εταιρεία «θυμήθηκε» να απαιτήσει ρήτρες για συμβάσεις που χρονολογούνται από τα μέσα της δεκαετίας του 1990.
Δεν υφίσταται χρέος προς τον ΟΣΕ παρά μόνο μία απόπειρα στοιχειοθέτησης απαίτησης για ζήτημα που χρονολογείται δεκαετίες πριν την επένδυση της Privinvest στην ΕΝΑΕ. Όμως, για ακόμη μία φορά, η Privinvest και η ΕΝΑΕ πράττουν το βέλτιστο δυνατό για να προστατεύσουν την Εταιρεία από την απαίτηση του ΟΣΕ και τη χειραγώγησή του από την Ελληνική Δημοκρατία.
Επίσης, ως αξιοπερίεργο θα πρέπει να σημειωθεί, ότι η Ελληνική Δημοκρατία κατανάλωσε έξι έτη, ισχυριζόμενη ότι δεν ελέγχει τις πράξεις του ΟΣΕ και όμως, την τελευταία στιγμή, η Ελληνική Δημοκρατία βρίσκεται με τον ΟΣΕ στο πλευρό της στην προσπάθεια να καταστρέψει την Εταιρεία μας και να διαμοιράσει και να πωλήσει τα περιουσιακά της στοιχεία.
Σε ό,τι αφορά τον καταλογισμό των 560 εκατομμυρίων ευρώ πλέον των τόκων, θα πρέπει να υπενθυμιστεί στον κ. Υφυπουργό, ότι η Ελληνική Δημοκρατία, κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων και στις δεσμευτικές γραπτές συμφωνίες για την απόκτηση της ΕΝΑΕ από την παρούσα ιδιοκτησία, είχε δεσμευθεί για την παρουσίαση μίας λύσης για την απαγόρευση της Ευρωπαϊκής Ένωσης η οποία θα είχε και τη σύμφωνη γνώμη του επενδυτή.
Επίσης, υπενθυμίζεται, ότι η Ελληνική Δημοκρατία δημιούργησε το συγκεκριμένο πρόβλημα, πολύ πριν την περίοδο της ThyssenKrupp (προηγούμενη ιδιοκτησία) ή την εμπλοκή της Privinvest. Δυστυχώς, η λύση που παρουσιάστηκε απείχε μακράν από αυτό που ο επενδυτής, κατά τη διάρκεια της συνόδου της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας & Εξωτερικών της Βουλής των Ελλήνων, είχε με σαφήνεια επισημάνει ότι απαιτείται για την επιβίωση και ανάπτυξη της ΕΝΑΕ: Εξαγωγές!
Δυστυχώς, έξι χρόνια αργότερα, η Ελληνική Δημοκρατία προχώρησε στον καταλογισμό εις βάρος της ΕΝΑΕ ποσού 560 εκατομμυρίων ευρώ, πλέον τόκων, αγνοώντας ότι αν αυτό ήταν εκ των προτέρων γνωστό στον επενδυτή, η απόκτηση της ΕΝΑΕ δεν θα είχε υλοποιηθεί.
Επίσης, το να υπόσχεται με σύμβαση η Ελληνική Δημοκρατία να επιλύσει το θέμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και επτά χρόνια αργότερα να χρησιμοποιεί το ίδιο ακριβώς πρόβλημα για να προκαλέσει την πτώχευση ενός Ναυπηγείου που τηρούσε την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι, κατά τον ηπιότερο χαρακτηρισμό, τραγικό.
Από τις δηλώσεις του κ. Υφυπουργού, είναι εμφανές ότι η Μόνιμη Δεξαμενή Νο. 5 αποτελεί αντικείμενο εξαιρετικά ειδικού ενδιαφέροντος της Ελληνικής Δημοκρατίας. Ο κ. Υφυπουργός ορθώς ισχυρίζεται ότι με απόφαση του 2013 η Μόνιμη Δεξαμενή Νο. 5 και οι περιβάλλουσες γαίες επέστρεψαν στο Δημόσιο, καθώς επρόκειτο για γαίες που κατά το παρελθόν είχαν παραχωρηθεί από την Ελληνική Δημοκρατία.
Όμως, η επί των παραχωρηθεισών γαιών Μόνιμη Δεξαμενή Νο. 5 κατασκευάστηκε με έξοδα της ΕΝΑΕ και αποτελεί περιουσιακό στοιχείο της Εταιρείας. Η Ελληνική Δημοκρατία δύναται να ανακαλέσει την παραχώρηση αλλά αυτό δεν συνεπάγεται ότι αποκτά τη Μόνιμη Δεξαμενή Νο. 5 χωρίς να αποζημιώσει την Εταιρία για το περιουσιακό της στοιχείο.
> Επίσης, εξαιρετικού ενδιαφέροντος είναι η άποψη του κ. Υφυπουργού ότι δεν υπάρχει περίπτωση η Διοίκηση να επιστρέψει, να επαναλειτουργήσει το Ναυπηγείο και να αποπληρώσει τους εργαζόμενους της.
Μάλιστα, με σκοπό τη μετατροπή της άποψης του σε αυτοεκπληρούμενη προφητεία, ο κ. Υφυπουργός ανακοίνωσε ότι θα κατατεθεί στο δικαστήριο αίτηση ώστε οποιοδήποτε ποσό επιδικαστεί από το Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο εις όφελος των ΕΝΑΕ ή του κύριου μετόχου τους, να κατασχεθεί για την αποπληρωμή του ποσού που αφορά την ανάκτηση των κρατικών ενισχύσεων.
Με άλλα λόγια, ο κ. Υφυπουργός ανακοίνωσε την πρόθεση του να αποστερήσει την ΕΝΑΕ από οποιαδήποτε αποζημίωση που θα αποφασισθεί από το Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο, αποσκοπώντας στην επέκταση της οικονομικής ασφυξίας της Εταιρείας και στην πράξη να διασφαλίσει ότι οι πιστωτές της, συμπεριλαμβανομένων και των εργαζόμενων της δεν πρόκειται να εξοφληθούν!
Οι εργαζόμενοί μας γνωρίζουν πολύ καλά, ότι η Διοίκηση και οι επενδυτές δεν είναι απόντες. Στη βάση και σε συνδυασμό με τα ανωτέρω, πληροφορούμε την Ελληνική Δημοκρατία ότι συντόμως θα παραλάβει από την ΕΝΑΕ τιμολόγιο ύψους περί των 25 εκατομμυρίων ευρώ για τη μη καταβολή τιμήματος χρήσης των εγκαταστάσεών μας κατά τη διάρκεια της καταχρηστικής κατάληψης του Ναυπηγείου μας και την καταχρηστική εκμετάλλευση των εργαζομένων μας, που εξαναγκάσθηκαν με περικοπή μισθού να εργαστούν -για παράδειγμα- σε ανακατασκευές και επισκευές φρεγατών και άλλων μονάδων επιφανείας.
Μάλιστα, σήμερα κιόλας η αποκαλούμενη «απούσα» Διοίκηση έρχεται σε επαφή με τον νομικό σύμβουλο των εργαζομένων, προκειμένου να προσφερθεί σε αυτούς η εκχώρηση των δικαιωμάτων πληρωμής της ΕΝΑΕ προς όφελός τους. Κατά την άποψή μας, για να αποδείξει η Ελληνική Δημοκρατία, και ο κ. Υφυπουργός πόσο πολύ εκτιμά τους εργαζόμενους της ΕΝΑΕ απαιτείται μία μόνο ενέργεια: να πληρώσει το τιμολόγιο αντί να πτωχεύσει την εταιρεία!
Επιπλέον, η προαναφερθείσα πρόθεση του κ. Υφυπουργού, μπορεί να ερμηνευθεί ως προσπάθεια ακύρωσης στην πράξη της διαδικασίας της διεθνούς διαιτησίας την οποία τα δύο μέρη (Ελληνική Δημοκρατία και Εταιρεία / Ιδιοκτησία) συμφώνησαν να αποδεχθούν και να συμμετάσχουν, στην περίπτωση που μεταξύ τους ανακύψουν διαφορές οι οποίες δεν μπορούν να επιλυθούν μέσω φιλικής διαπραγμάτευσης.
Τέλος, εξαιρετικού ενδιαφέροντος είναι το σχέδιο που ανακοίνωσε ο κ. Υφυπουργός για την «ανάταξη» της ΕΝΑΕ και της εγχώριας ναυπηγικής βιομηχανίας.
Σύμφωνα με αυτό:
> ο ακρωτηριασμός της ΕΝΑΕ με την αφαίρεση της Μόνιμης Δεξαμενής Νο. 5, της κορωνίδας των εγκαταστάσεών της και των Προβλητών Νο. 4 και Νο. 5 οι οποίες έχουν επαρκές βάθος για την παραβολή πλοίων μεγάλου εκτοπίσματος,
> ο τεμαχισμός του πιο ιστορικού, μεγαλύτερου και με τις περισσότερες παραγωγικές δυνατότητες Ναυπηγείου της χώρας σε δύο μέρη, «πολιτικό» και «στρατιωτικό».
> η διαίρεση των περιουσιακών στοιχείων της Εταιρείας,
> η επιλογή της έκτακτης διαδικασίας ειδικής διαχείρισης, η οποία είναι βέβαιο ότι τελικά θα καταλήξει στην πτώχευση και διάλυση της ΕΝΑΕ σε διάστημα εβδομάδων, και,
> η εκποίηση των περιουσιακών στοιχείων της Εταιρείας, ελεύθερα βαρών, χρεών και χωρίς εργαζόμενους, στους προτιμώμενους από την κυβέρνηση νέους επενδυτές,
εκτιμάται, ότι με θαυματουργό τρόπο θα επιλύσει όλα τα προβλήματα και θα αναγεννήσει την εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία.
Πραγματικά, πρόκειται για πρωτοποριακή προσέγγιση στην οικονομική ανάπτυξη!
Εν κατακλείδι:
> Οι επενδυτές και η Διοίκηση της ΕΝΑΕ, δε θα είχαν επενδύσει σε ένα ναυπηγείο απλώς για να παρακολουθήσουν την υφαρπαγή του. Το γεγονός ότι μέχρι σήμερα αγωνιζόμαστε τόσο σκληρά και για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, αποτελεί απόδειξη της δέσμευσης και αποφασιστικότητας μας.
> Η ΕΝΑΕ θα αμυνθεί, προβαίνοντας σε κάθε νόμιμη ενέργεια προκειμένου να διασφαλίσει την οντότητα της, τους εργαζόμενους και τις υποδομές της από τις συνεχιζόμενες επιθετικές ενέργειες και καταχρηστικές συμπεριφορές του Ελληνικού Δημοσίου, θα ασκήσει δε όλα τα ένδικα μέσα που της επιτρέπονται σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Α.Ε. Ελληνικά Ναυπηγεία
.defence-point.gr
Συνδεθείτε στη σελίδα μας στο Facebook
Tο greek1.blogspot.com δημοσιεύει άρθρα της καθημερινότητας και της πολιτικής μέσα από τα οποία ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Tο greek1.blogspot.com δημοσιεύει άρθρα της καθημερινότητας και της πολιτικής μέσα από τα οποία ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Kείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, ή ότιάλλο
παρακαλούμε ενημερώστε μας στο 1greek.wordpress.com@gmail.comγια να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί
να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα που δημοσιεύονται
εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις
των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Ο διαχειριστής του ιστολόγιου δεν ευθύνεται για τα σχόλια και τους δεσμούς που περιλαμβάνει. Τονίζουμε ότι υφίσταται μετριασμός των σχολίων και παρακαλούμε πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
● Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
● Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
COMMENTS