γράφει ο Γιώργος Ανεστόπουλος Η Τεχνική/επαγγελματική δευτεροβάθμια εκπαίδευση πάει ασθμαίνοντας δεκαετίες τώρα. Κι αντί να πηγαίνει προς το καλύτερο, μονίμως (την πάνε) προς το χειρότερο. Επιβιώνει χάρη στις φιλότιμες, αστήρικτες και άνισες προσπάθειες των ανθρώπων της. Και δη, των εκπαιδευτικών της.
γράφει ο Γιώργος Ανεστόπουλος
Η Τεχνική/επαγγελματική δευτεροβάθμια εκπαίδευση πάει ασθμαίνοντας δεκαετίες τώρα.
Κι αντί να πηγαίνει προς το καλύτερο, μονίμως (την πάνε) προς το χειρότερο.
Επιβιώνει χάρη στις φιλότιμες, αστήρικτες και άνισες προσπάθειες των ανθρώπων της.
Προφανώς, όλοι οι υπόλοιποι "παράγοντες" της (λοιπής) εκπαίδευσης, θεωρούν τα ΕΠΑΛ (ΚΕΤΕ παλαιότερα, ΤΕΛ άλλοτε, κλπ) ως "αποθήκες πάρκινγκ (απροίκιστων) ψυχών"...
Γιατί "απροίκιστων";
Όχι βεβαίως γιατί είναι (το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει...όλα αυτά τα παιδιά έχουν ιδιαίτερα ταλέντα γι' αυτό και ψάχνουν νωρίς για τους "εξειδικευμένους δρόμους" της ζωής τους)....
...αλλά γιατί σιωπηρά πλην σαφώς, αυτή ακριβώς είναι η "εγγενής πεποίθηση" των "λοιπών εκπαιδευτικών".
Ξέρετε καλά όλοι τι σημαίνει αυτό.
Η εκπαίδευση είναι ΠΑΝΤΑ "προσανατολισμένη" στην 5άδα των καλύτερων μαθητών.
Από το νηπιαγωγείο ως την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Το τι θα κάνουν οι υπόλοιποι μαθητές που ακολουθούν ασθμαίνοντας (όσοι και όταν κατορθώνουν έστω κι αυτό) ας νοιαστούν οι οικογένειές τους.
Οι εκπαιδευτικοί (γυμνασίων και γενικών λυκείων) διατείνονται πως δεν έχουν τεχνικά την δυνατότητα να "προσέχουν" τα "αδύναμα παιδιά".
Για να "βγει το ωρολόγιο πρόγραμμα ύλης" πρέπει η ταχύτητα να είναι αυτή της "1ης 5άδας" της τάξης.
Αν μπορούν οι οικογένειές τους να πληρώσουν αδρά ιδιαίτερα φροντιστήρια έχει καλώς.
Εάν όχι, τότε αυτά τα παιδιά - μαζί και οι φτωχές οικογένειές τους - θα πληρώσουν το "τίμημα".
Από "περιθωριοποίηση" και "απαξιωτική συμπεριφορά" των εκπαιδευτικών μέχρι απώλεια τάξης και "εσκεμμένη χουλιγκανική αλητεία" των παιδιών (ως "αντίδραση στο σύστημα" - "μηχανισμός ριζοσπαστικοποίησης/παραβατικο
Κάπου στην πορεία βεβαίως, το παιδί αυτό προορίζεται από το εκπαιδευτικό σύστημα να "παρκαριστεί" εκτός "νυμφώνος γενικής εκπαίδευσης", δηλαδή, στα ΕΠΑΛ...(όταν δεν εξοστρακίζεται συνολικά εκτός εκπαίδευσης)...
Αντί δηλαδή, τα ΕΠΑΛ να αναδεικνύονται ως αυτό που είναι εκπαιδευτικά (ο άκρως απαραίτητος 2ος πυλώνας της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δηλαδή, η τεχνική/επαγγελματική εκπαίδευση) χρησιμοποιούνται από το "βαθύ κράτος της εκπαίδευσης" ως τόπος εξορίας των "μη άριστων γραναζιών"...
Δεν αρκεί όμως αυτό, κάποιοι επιχειρούν να τα απογυμνώσουν από το πλεονέκτημα (τουλάχιστον!) του να έχουν τον μαθητή από "νωρίς", από την Α΄Λυκείου.
Καθώς, άλλο είναι να πάει κάποιος εξαρχής στο εκπαιδευτικό περιβάλλον της επιλογής του έχοντας την ευκαιρία να "προσαρμοστεί εγκαίρως και κατά ορθό τρόπο και βεβαίως συνακόλουθα να αποδώσει τα βέλτιστα" και άλλο να ξεκινήσει σε άλλο λύκειο (γενικό), να υποστεί όλη την γνωστή απαξιωτική συμπεριφορά του εκπαιδευτικού συστήματος (όπως νωρίτερα στο γυμνάσιο) και αίφνης με τσακισμένο το ηθικό στο τέλος της χρονιάς (και αν έχει προαχθεί!) να πάρει μετεγγραφή για την Β΄Λυκείου στο ΕΠΑΛ..."σκληρυνθείς και ακόμη πιο αγριεμένος γαρ" ως προς την ψυχολογία του και την συμπεριφορά του...
Αυτό ακριβώς συμβαίνει αυτή την στιγμή...
"Κάποιοι" ναρκοθετούν για μια ακόμη φορά τα ΕΠΑΛ δημιουργώντας "τεχνικά (γραφειοκρατικά) προβλήματα"...
"Κωλύματα" που όμως παρεμποδίζουν τους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου στο να εγγραφούν κανονικά από την Α΄ Λυκείου στα ΕΠΑΛ...
Και δη, όσους δήλωσαν μεν γενικό λύκειο στις "δηλώσεις" που τους ζητήθηκαν πριν είκοσι ημέρες περίπου, πλην όμως, τώρα και κατόπιν ωριμότερης σκέψης οι οικογένειές τους αποφάσισαν "διαφορετικά"...
Δικαίωμά τους δεν είναι;
Αποφάσισαν να μην στείλουν τα παιδιά τους στα ΓΕΛ αλλά στα ΕΠΑΛ...
Κι εκεί ακριβώς ήρθαν κάποιοι "γραφειοκράτες καρεκλοκένταυροι" του Υπουργείου Παιδείας να εμποδίσουν αυτή την "διορθωτική δήλωση"...
Αλλά δείτε την σχετική αναφορά/καταγγελία που κατετέθη από "παθόντα" την Πέμπτη 25 Μαΐου 2017 στο Υπουργείο Παιδείας περί τούτου:
Και θα αναμένουμε να δούμε εάν θα αποφασίσει το Υπουργείο να δώσει σημασία στην ταλαιπωρία αυτών των (προφανώς χιλιάδων) οικογενειών και στον κίνδυνο να βρεθούν τα παιδιά τους στο λάθος λύκειο κοστίζοντας ταλαιπωρίες, ρήγματα στην ψυχική υγεία τους και βεβαίως έξοδα...(συνειδητοποιεί κανείς τους μήπως τι σημαίνει μια χαμένη τάξη για μια φτωχή οικογένεια);
Κι όλα αυτά σε καιρό κρίσης και εξαθλίωσης...
Ή μήπως έχει κανείς την εντύπωση πως στα ΕΠΑΛ πάνε τα παιδιά της ΕΛΙΤ;
Κι όλα αυτά σε καιρό κρίσης και εξαθλίωσης...
Ή μήπως έχει κανείς την εντύπωση πως στα ΕΠΑΛ πάνε τα παιδιά της ΕΛΙΤ;
..........................
Αθήνα, 25/05/17
Από: ..................
προς: Υπουργείο Παιδείας
(παρακαλώ να κοινοποιηθεί στους παρακάτω αποδέκτες της αρμοδιότητάς σας)
Δ/νση 2βάθμιας Εκπ/σης Α΄ Αθήνας
Γραφείο Επαγγελματικής Εκπ/σης
Υφυπουργό κο Δ. Μπαξεβανάκη
Γυμνάσιο ................
ΕΠΑΛ.....................
Θέμα: «Σοβαρά γραφειοκρατικά προσκόμματα στην εγγραφή του παιδιού μου σε ΕΠΑΛ που οδηγούν σε μεγάλη ταλαιπωρία όλη την οικογένειά μας και θέτουν εν αμφιβόλω την επιτυχή εντέλει εγγραφή του στο ΕΠΑΛ»
Κύριοι,
Σήμερα 25 Μαΐου 2017 επιχείρησα να δηλώσω στο γυμνάσιο από το οποίο θα τελειώσει σε λίγες ημέρες ο γιός μου (Γυμνάσιο.................) πως θα συνεχίσει στο ..... ΕΠΑΛ ..................
Ουσιαστικά, επρόκειτο για «διορθωτική δήλωση» της «προηγουμένης» όπου είχα δηλώσει πως θα συνεχίσει σε γενικό λύκειο.
Η απάντηση που έλαβα από την Δ/νση του σχολείου ήταν πως δεν είναι δυνατόν να κάνω «διορθωτική δήλωση» καθώς «αυτά έχουν ήδη φύγει».
Στην ερώτησή μου: «εν τοιαύτη περιπτώσει, πως θα εγγράψω το παιδί μου στο ΕΠΑΛ;» η απάντηση ήταν πως θα πρέπει να πάω την 1η Σεπτεμβρίου στο ΓΕΛ, να πάρω το φάκελο του παιδιού και να τον πάω στο ΕΠΑΛ που επιθυμώ να εγγραφεί.
Πήγα την ίδια ημέρα και στο .... ΕΠΑΛ ............... για να ρωτήσω και εκεί περί της σχετικής γραφειοκρατικής διαδικασίας.
Και ευτυχώς που πήγα – να’ ναι καλά οι άνθρωποι του ΕΠΑΛ για την φιλότιμα επιστάμενη ενημέρωση που μου έκαναν - γιατί η βασικότερη όλων απάντηση ήταν πως «εάν περίμενα την 1η Σεπτεμβρίου, θα ήταν πολύ αργά διότι δεν θα μπορούσαν να δεχτούν το παιδί μου»...καθώς, η περίοδος εγγραφών είναι «αυστηρά» από 15 – 30 Ιουνίου!!!
Μου είπαν δε πως πήγαν προσωπικά στα διάφορα γυμνάσια της περιοχής και ενημέρωσαν περί αυτής της περιόδου εγγραφών.
Παρεμπιπτόντως, ανέφερα αυτή την περίοδο στη διεύθυνση του γυμνασίου αλλά τους ήταν παντελώς «άγνωστη» ως παράμετρος του όλου θέματος.
Προφανώς, κάποιοι στο υπουργείο δεν έχουν ενημερώσει με τις ανάλογες εγκυκλίους τα γυμνάσια της χώρας σχετικά με αυτό το σοβαρό θέμα.
Σε περαιτέρω ερωτήσεις μου στο ΕΠΑΛ γύρω από το «και τι μέλλει γενέσθαι περί τούτου τώρα;» η απάντηση ήταν πως θα πρέπει, αφού περατωθούν οι εξετάσεις του γυμνασίου και λάβει απολυτήριο το παιδί μου, και αυστηρά από 15 μέχρι 30 Ιουνίου να ξεκινήσω από το γυμνάσιο ζητώντας να στείλουν τον σχετικό φάκελο του παιδιού μου στο ΕΠΑΛ...
Σε περίπτωση δε που ο φάκελος του παιδιού είχε ήδη αποσταλεί στο ΓΕΛ, να μεταβώ εκεί και να ζητήσω να αποσταλούν στο ΕΠΑΛ...
Προσωπικές Επισημάνσεις:
Κατ’ αρχήν, από τη στιγμή του πέρατος των εξετάσεων του γυμνασίου, θα πρέπει να υπολογίσουμε και τουλάχιστον μια εβδομάδα μέχρι να ολοκληρωθεί ο «γραφειοκρατικός κύκλος» από πλευράς γυμνασίου...
Πάμε δηλαδή, περί την 20η Ιουνίου...
Πηγαίνοντας στην διεύθυνση του ΓΕΛ, κανείς δεν μας βεβαιώνει πως θα τα παραλάβουν και θα τα διαχειριστούν όλα στην ώρα τους και δη σε χρόνο DT.
Η «στατιστική γραφειοκρατικής ταχύτητας του δημοσίου» λέει «άλλα περί καθυστερήσεων».
Άλλη μια εβδομάδα λοιπόν και εδώ.
Φτάνουμε δηλαδή αισίως στο τέλος Ιουνίου.
Θα πρέπει συνεπώς να σταματήσουμε οτιδήποτε άλλο κάνουμε εκείνες τις ημέρες και να τρέχουμε παίζοντας την «κολοκυθιά» από το ένα σχολείο στο άλλο!!!
Πως είναι δυνατόν υπ’ αυτές τις συνθήκες να προλάβει κανείς να εγγράψει το παιδί του στο ΕΠΑΛ;
Παρακαλώ, προς κάθε κατεύθυνση, να σταματήσει εδώ και τώρα αυτός ο ΕΜΠΑΙΓΜΟΣ απ’ όπου και αν προέρχεται.
Δεν ξέρω από που προέρχεται αυτή η «γραφειοκρατική αγγύλωση» ή αν είναι «εσκεμμένη» εντασσόμενη γαρ στην γνωστή διαχρονική πολεμική ενάντια στα ΕΠΑΛ, αλλά ωθούμαι – ως αναξιοπαθούντας και αδίκως ταλαιπωρούμενος γονιός - να σκεφτώ τα χειρότερα.
Προφανώς, κάποιοι στα «ενδότερα» του Υπουργείου δεν χειρίστηκαν αποτελεσματικά και δη έγκαιρα αυτά τα «γραφειοκρατικά προσκόμματα».
Παρακαλώ δε, να επιλυθούν ΑΜΕΣΑ και να μην χρειαστεί να τρέχουμε και να μην φτάνουμε στο δεύτερο 15ήμερο του Ιουνίου για τα αυτονόητα.
Βρείτε έναν τρόπο να γίνουν δεκτές από τις διευθύνσεις των γυμνασίων οι «διορθωτικές δηλώσεις» των γονέων που επιθυμούν να εγγραφούν τα παιδιά τους στα ΕΠΑΛ και μην δημιουργείτε συνθήκες ταλαιπωρίας αυτών των οικογενειών.
Φροντίστε να βρεθεί τρόπος να φύγουν τα χαρτιά των παιδιών «υπηρεσιακώς» από τα γυμνάσια προς τα ΕΠΑΛ όπως και των υπολοίπων παιδιών προς τα ΓΕΛ....
Μην δημιουργείτε προσκόμματα στο να πάνε παιδιά στα ΕΠΑΛ επειδή παγίως «κάποιοι στα ενδότερα στοχεύουν στον μαρασμό, την απαξίωση και το κλείσιμο των ΕΠΑΛ».
Το παρόν εκτός από τους υπηρεσιακούς αποδέκτες που θα απευθυνθεί ταυτόχρονα μέσω email, εντός των ημερών θα πρωτοκολληθεί επίσημα στην γραμματεία του Γραφείου Επαγγελματικής εκπαίδευσης της Δ/νσης Δευτεροβάθμιας εκπ/σης Α΄Αθηνών. (σημ. αυτό τελικά δεν χρειάζεται εφόσον εντέλει πρωτοκολλήθηκε στο κεντρικό πρωτόκολλο του ΥΠΕΠΘ - 88465/ 26/05/2017).
Κοινοποιείται επίσης στον Υφυπουργό κο Δ. Μπαξεβανάκη ως άνθρωπο που προέρχεται από τα ΕΠΑΛ και που πρόσφατα διακήρυσσε πως τα ΕΠΑΛ θα πορευτούν ισότιμα με την υπόλοιπη εκπαίδευση (και που είμαι σίγουρος πως και το εννοεί και το επιθυμεί αλλά που εξίσου σίγουρα αγνοεί τα «κατορθώματα της γνωστής αντιΕΠΑΛ γραφειοκρατίας του υπουργείου του»).
Κοινοποιείται επίσης στα ΜΜΕ...αυτοί που ευθύνονται γι’ αυτή την «γκάφα ή εσκεμμένη ενέργεια» που ήδη ταλαιπωρεί χιλιάδες γονείς και ναρκοθετεί τα ΕΠΑΛ (για πολλοστή φορά)και που ως συνήθως θα «πέσουν στα μαλακά» από τα (όποια ανύπαρκτα) όργανα εσωτερικού ελέγχου του υπουργείου, με κάποιον τρόπο θα πρέπει να «ελεγχθούν κάπως»...
Κοινοποιείται τέλος στον Συνήγορο του Πολίτη...αν και δεν έχει παρέλθει το «εύλογο χρονικό διάστημα» που θέτει ως προϋπόθεση η Ανεξάρτητη Αρχή προκειμένου να το διαχειριστούν οι του Υπουργείου Παιδείας, γίνεται σαφές πως είναι μια υπερεπείγουσα κατάσταση που θέλει επίλυση ΤΩΡΑ, ΧΤΕΣ...
Συνεπώς, χρειάζεται να «κινητοποιηθεί άλλο ένα επιβλέπον μάτι», εκτός υπουργείου και μάλιστα άμεσα...ταυτόχρονα...
Διατελώ στην διάθεση κάθε υπεύθυνου για περαιτέρω διευκρινήσεις...
Με τιμή
Συνδεθείτε στη σελίδα μας στο Facebook
Tο greek1.blogspot.com δημοσιεύει άρθρα της καθημερινότητας και της πολιτικής μέσα από τα οποία ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Tο greek1.blogspot.com δημοσιεύει άρθρα της καθημερινότητας και της πολιτικής μέσα από τα οποία ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Kείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, ή ότιάλλο
παρακαλούμε ενημερώστε μας στο 1greek.wordpress.com@gmail.comγια να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί
να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα που δημοσιεύονται
εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις
των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Ο διαχειριστής του ιστολόγιου δεν ευθύνεται για τα σχόλια και τους δεσμούς που περιλαμβάνει. Τονίζουμε ότι υφίσταται μετριασμός των σχολίων και παρακαλούμε πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
● Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
● Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
COMMENTS